خبرگزاری کار ایران

امام جمعه شهر ورزنه تاکید کرد:

موقعیت کشاورزی منطقه ورزنه به روال سابق برگردد / / مردم این منطقه به اشتغالزایی نیاز ندارند

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۰۴۸

مسئولان استان اصفهان برای سه مشکل اصلی نقص سلامت، نقص اشتغال و کاهش گردشگری درمنطقه ورزنه تدبیر بیاندیشند و راهکار اساسی ارائه دهند.

امام جمعه شهرورزنه با اشاره به اینکه این منطقه نیازبه محرومیت زدایی ندارد و انتظارمردم از مسئولان این است که برای جلوگیری ازمحرومیت زایی، اشتغال مردم منطقه را به آن‌ها باز گردانید، ادامه داد: ما در منطقه ورزنه نیاز به محرومیت زدایی نداریم، تنها انتظار داریم که محرومیت زایی نشود؛ ما در این منطقه نیاز به اشتغال زایی نداریم تنها می‌خواهیم که اشتغال مردم منطقه را به آن‌ها بازگردانند. اگر این دو موضوع انجام شود، با توجه به می‌ه‌مان نوازی مردم شرق اصفهان، گردشگری نیز رونق خواهد یافت.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حجت الاسلام حمید رضا صادق‌زاده در بازدید از تالاب گاوخونی و در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه تا کنون لطمات جبران ناپذیری به رودخانه زاینده رود و مردم وارد شده است، افزود: در این منطقه سه مشکل اصلی نقص سلامت، نقص اشتغال وکاهش گردشگری وجود دارد که باید برای رفع آن‌ها تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه باید به زاینده رود و تالاب گاوخونی سیاسی نگاه نشود تا مشکلات حل شود ادامه داد: سوال اصلی ما از مسئولان این است که در طول۱۰ تا ۱۲ سال گذشته سازمان محیط زیست چه اقداماتی را برای منطقه شرق اصفهان انجام داده است چرا دستگاه‌های دولتی محکم درعرصه حاضر نمی‌شوند و پاسخگو ی این مسئله نیستند؟

حجت الاسلام صادق‌زاده، با بیان اینکه اگر نقصی در محیط زیست ایجاد شود، مابقی محیط زیست نیز از بین خواهد رفت و همچنین طبیعت با انسان قهر می‌کند، اضافه کرد: وجود بیماری‌های لاعلاج و صعب العلاج از دیگر پیامد‌های این نابسامانی است طبق آمارمردمی طی سال ۹۲ و ۹۳ حدود ۷۰ نفر به امراض گوناگون به‌خصوص سرطان مبتلا شده‌اند که حدود نیمی آز ان‌ها از کودک ۶ ماهه تا افراد مسن فوت کرده‌اند.

امام جمعه شهر ورزنه، با اشاره به تعامل میان انسان با محیط زیست از دیدگاه دین افزود: سالانه هزاران پرنده به اصفهان کوچ و ازرودخانه زاینده رود و تالاب گاوخونی استفاده می‌کردند و این حقی بود که خدا بر اصفهان قرار داده ولی در حال حاضر، ظلم درحق پرندگان و کشاورزان شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز