خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا:

پویش ملی کنترل فشار خون یکی از طرح‌های زیربنایی در حوزه سلامت و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر است

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۷۳۱

فرماندار آستارا گفت: پویش ملی کنترل فشار خون یکی از طرح‌های زیربنایی در حوزه سلامت و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر است.

به گزارش ایلنا از آستارا، فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در جلسه بررسی طرح ملی کنترل فشار خون اظهار داشت: پویش ملی کنترل فشار خون یکی از طرح‌های زیربنایی در حوزه سلامت و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر است که امروز در جامعه افزایش یافته و به یکی از علل اصلی مرگ و میر تبدیل شده در حالی که راه‌های پیشگیری و کنترل این بیماری‌ها بسیار ساده و کم هزینه‌ است.

وی ادامه داد: مشارکت اداره ها در راستای اجرای هر چه بهتر طرح ملی کنترل فشار خون امری ضروری است و در این راستا باید با اطلاع رسانی جامع و هماهنگی و همکاری اقدامات لازم صورت پذیرد.

رستم زاد تاکید کرد: مردم با همکاری و استقبال از این طرح علاوه بر کسب اطمینان از سلامت خود، دولت را در برنامه‌ریزی برای کنترل بیماری فشار خون بالا یاری نمایند.
 
وی اضافه کرد: طبق پژوهش های انجام شده، اکثر بیماری‌های قلبی و عروقی ناشی از فشار خون بالا است و با اجرای این طرح سلامت جامعه از بیماری های مربوطه تضمین می‌شود.
 
فرماندار آستارا تغذیه نامناسب و گرایش روزانه و مستمر به فست فودها و نیز استرس را از عوامل اصلی مشکلات سلامت در جامعه عنوان کرد و خواستار برنامه‌ریزی شبکه بهداشت و درمان و خانواده‌ها در ارائه برنامه غذایی مناسب و سالم و همچنین ارائه روش های کنترل استرس در جامعه شد.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا امام جمعه شهرستان آستارا هم گفت: از مساجد و مدارس نیز برای اجرای این طرح می توان استفاده کرد زیرا این طرح با هدف توانمندسازی مردم در جهت خودمراقبتی اجرا می شود.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا نیز در این جلسه اظهار داشت: طرح ملی کنترل فشار خون از 17 خرداد تا 15 تیرماه در قالب پایگاه های ثابت و سیار در این شهرستان اجرا می شود و افراد بالای 30 سال و زنان باردار جامعه هدف این طرح است و 37 هزار نفر در شهر آستارا و هشت هزار نفر در شهر لوندویل تحت پوشش آن هستند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز