خبرگزاری کار ایران

افتتاح کارگاه مرمت موزه رشت

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۷۰۳

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: کارگاه مرمت موزه رشت افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از رشت، شهرود امیرانتخابی گفت: ساخت این کارگاه از سال 1393 آغاز شده است. برای ساخت و تجهیز این کارگاه با مساحت 300 متر مربع تا کنون 4 میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در ادامه افزود: با شروع به کار این کارگاه دو نفر به صورت ثابت و 10 نفر از دانشجویان رشته مرمت به صورت نیمه وقت مشغول به کار می شوند.

وی افزود: بخش عمده تجهیزات این کارگاه خریداری و نصب شده است و آماده بهره برداری است.

امیر انتخابی ادامه داد : پیش از این کلیه اشیا کشف شده که نیاز به مرمت داشتند به دانشگاه هنر اصفهان و پژوهشکده حفاظت و مرمت پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور ارسال می شدند که هم اینک با راه اندازی این کارگاه از این امر بی نیاز شدیم.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در مراسم افتتاح کارگاه مرمت و بازدید از این مجموعه ضمن قدردانی از فعالیت ها و دلسوزی کارشناسان حوزه میراث فرهنگی از دغدغه های خود برای میراث فرهنگی گفت: اگر ما اقداماتی برای حفظ میراث فرهنگی این سرمایه بین نسلی نکنیم؛ آیندگان ما را سرزنش خواهند کرد.

وی در ادامه از تلاش کارشناسان و مسئولان اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان که در راه حفظ و اعتلای فرهنگ و تاریخ استان فعالیت می کنند قدردانی کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز