خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد:

انتخاب کاخ سردار امجد برای تاسیس موزه تالش

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۱۸۵

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: کاخ سردار امجد برای تاسیس موزه تالش انتخاب شد.

به گزارش ایلنا از تالش، شهرود امیر انتخابی گفت : کمیته بناهای تاریخی، کاخ سردار امجد را برای تاسیس موزه تالش مناسب ارزیابی کرده است.

وی ادامه داد: در صورتی که مسئله مکان موزه حل شود، سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آمادگی راه اندازی و تجهیز فاز اول موزه ظرف مدت 6 ماه را خواهد داشت.

امیر انتخابی افزود : موزه تالش می‌تواند به عنوان یک مرکز فرهنگی، نقشی موثر در معرفی و تقویت هویت فرهنگی منطقه داشته باشد.

ساختمان سردار امجد بزرگترین بنای آجری بخش غرب گیلان بوده و در دوره قاجار مرکز ارگ حکومتی منطقه خمسه طوالش شامل شهرهای (آستار، تالش، رضوانشهر، ماسال شاندرمن و فومن و شفت) بوده است که این خود مزیتی دو چندان برای این بنا بوده و از جهت دیگر نشانگر اهمیت آن در صفحات تاریخ اجتماعی و فرهنگی منطقه است که تاکیدی دوباره بر لزوم حفظ و حراست از این بنای مهم است.

امیر انتخابی در پایان افزود: تالش دارای ٢٠٠٠ اشیای تاریخی کشف شده است که خوشبختانه بیش از ٩٠ درصد آن وارد نرم‌افزار جام شده و کاملا ساماندهی شده است و ٥٣ اثر تاریخی در تالش در فهرست آثار ملی تاکنون به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز