خبرگزاری کار ایران

در هشتاد و پنجمین جلسه کمیسیون برنامه، بودجه شورای شهر رشت مطر‌ح شد ؛

امتیاز ویژه شورا برای تشویق مالکان املاک واقع در طرح های عقب نشینی

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۹۲۷

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت در خصوص لایحه اعطای امتیاز تشویقی در زمان صدور پروانه به مالکان املاک واقع در طرح های عقب نشینی گفت: در خصوص این لایحه با یک محاسبه دقیق باید تاثیر امتیاز تشویقی را در مناطق و محله های مختلف بررسی شود تا به بهترین راهکار برای ایجاد انگیزه در مالکان برای عقب نشینی در مسیرها برسیم.

به گزارش ایلنا از رشت، هشتاد و پنجمین جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر رشت با حضور رئیس، اعضا و مشاوران کمیسیون و مدیران شهرداری برگزار شد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا در خصوص لایحه اخذ مجوز واگذاری عرصه به منظور احداث دکل های مخابراتی اظهار داشت: تجربه ای که در احداث دکل توسط یکی از دستگاه ها در پشت عمارت تاریخی شهرداری انجام شد گواه این موضوع می باشد که دریافت مجوز برای احداث این سازه ها از شهرداری الزامی و ضروری است.
 
حجت جذب با اشاره به اهمیت جلوه بصری شهر افزود: در احداث دکل ها در سطح شهر رشت توجه به سیمای شهری نیز دارای اهمیت است و باید به گونه ای این دکل ها احداث شوند که به جلوه بصری شهر آسیب نزند.
 
فاطمه شیرزاد عضو کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا با اشاره به لزوم نظارت بر احداث دکل های مخابراتی افزود: در برخی از خیابان ها تعداد دکل های مخابراتی افزایش پیدا کرده است به همین جهت در احداث دکل ها و تعداد آنها در مناطق مختلف باید نظارتی بیشتر انجام گیرد و از فضاهایی به مانند فضاهای مکث و فضاهای پرت برای چنین مواردی می توان استفاده کرد.
 
رئیس سازمان فاوا شهرداری رشت با اشاره به بوروکراسی پیچیده در شهرداری گفت: به دلیل زمان بر بودن امور در شهرداری و بروکراسی پیچیده در امضای قرارداد ها بخشی از درآمدهایی که میتوانستیم از طریق احداث دکل ها برای شهرداری کسب شود به سمت بخش خصوصی سوق داده شده است.
 
لیلا عزیزی با اشاره به توجه سازمان فاوا به سلامت شهروندان افزود: سلامت شهروندان از جمله مواردی است که برای سازمان فاوا دارای اهمیت است.  با طرح های تشویقی برای اپراتورها می توان از حرایم برای احداث دکل استفاده نمود و به ازای هر احداث دکلی که در حرایم انجام میشود یک دکل از مناطق مسکونی کم شود.
 
در ادامه جلسه پس از بحث و بررسی در خصوص لایحه تعرفه بهای خدمات پیشنهادی سازمان پسماند شهرداری رشت مقرر شد پس از بررسی بیشتر و مذاکرات با فرمانداری و استانداری در جلسه بعد کمیسیون برنامه و بوجه شورا مجدد بررسی شود.
 
احمد رمضانپور عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا در خصوص لایحه اعطای امتیاز تشویقی در زمان صدور پروانه به مالکان املاک واقع در طرح های عقب نشینی اظهار نمود: برای رسیدن به اهداف شهرسازی می توان از طرح های تشویقی برای سوق دادن سازندگان در مسیر مدنظر به شرایطی مطلوب در شهرسازی برسیم. در خصوص این لایحه با یک محاسبه دقیق باید تاثیر امتیاز تشویقی را در مناطق و محله های مختلف بررسی شود تا به بهترین راهکار برای ایجاد انگیزه در مالکان برای عقب نشینی در مسیرها برسیم.
 
در پایان در خصوص لایحه اعطای امتیاز تشویقی در زمان صدور پروانه به مالکان املاک واقع در طرح های عقب نشینی مقرر شد به میزانی که عقب نشینی انجام میگیرد دو برابر تراکم مجاز ملک رایگان حساب شود و تا حداکثر ده درصد سطح اشغال نیز در طبقات به عنوان تراکم مجاز به مالک اعطا شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز