خبرگزاری کار ایران

سالاری:

حمایت دولت از محصول چای داخلی شایسته تقدیر است/ رعایت انضباط مالی و مدیریت منابع در راس فعالیت مدیران دستگاه های اجرایی باشد

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۶۸۷

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم رعایت انضباط مالی از سوی دستگاه های اجرایی استان در سال جاری ، تصریح کرد: رعایت انضباط مالی در ۱۴ محور شناسایی شده و دستگاه اجرایی باید از اسراف در زمینه های مختلف پرهیز و مدیریت هزینه را با جدیت دنبال کنند.

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان در سال98 که با حضور معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، با اشاره به ابلاغ اعتبارات لازم برای تکمیل ۸ کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت-قزوین و اقدامات صورت گرفته در این زمینه ابراز امیدواری کرد که پروژه مذکور بر اساس تقویم زمانی مورد تاکید دولت تا دو سال آینده به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه اجرای کامل این پروژه موجب می شود تا مشکلات ترافیکی در محور ورودی استان کاهش پیدا کند،گفت:اتمام راه آهن رشت-قزوین سهولت سفر برای گردشگرانی که گیلان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند به همراه دارد.

وی ضمن تقدیر از حمایت های معاون رئیس جمهور در تکمیل و بهره برداری از راه آهن قزوین-رشت که با حضور رئیس جمهوری افتتاح شد،بیان داشت: تاکیداتی نیز در زمینه ادامه این مسیر به سمت انزلی و اتصال انشعاب آن به بندر کاسپین و همچنین احداث مسیر ریلی رشت آستارا نیز وجود دارد که امیدواریم با تکمیل این مسیرها شاهد تاثیرات مثبتی بر روی اقتصاد کشور و اقتصاد استان باشیم.

وی با اشاره به موضوع چای و تعیین نرخ خرید تضمینی آن افزود: اختلاف نظر در نرخ چای وجود دارد اما اصل حمایت دولت نسبت به محصول چای جای تقدیر و تشکر دارد.

سالاری با بیان اینکه امسال چندین اولویت برای استان در نظر گرفته شده ، به تبصره ۱۸ و ۱۹ قانون بودجه در سال جاری اشاره و اظهار داشت: باید از ظرفیت های قانون برنامه و بودجه استفاده کنیم و تلاش نماییم تا سهم استان و همچنین سهم وزارتخانه‌ها به صورت کمی در جهت توسعه اشتغال استان گیلان وصول شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه برخی از پروژه‌های استان نیازمند بازنگری در فهرست مذکور هستند تصریح کرد: برخی از پروژه هایی که به صورت پروژه های ملی یا استانی فهرست شده اند ،قابلیت واگذاری به بخش خصوصی دارد که باید نسبت بازنگری آن اقدامات لازم صورت گیرد.

سالاری با تاکید بر تلاش بیشتر مدیران استانی در پیگیری و دنبال کردن سهم گیلان در حوزه اشتغال گفت: مدیران استانی باید در بودجه های ملی از منابع متمرکز سهم بخش اشتغال خود را بگیرند که لازمه این مهم پیگیری و تلاش بیشتر آنها است.

استاندار گیلان بر لزوم بهره گیری مدیران دستگاه های اجرایی از دانش لازم در خصوص قانون بودجه تاکید کرد و افزود:به زودی کارگاه آموزشی برای مدیران و کارشناسان حوزه های مرتبط برگزار می‌کنیم تا تا تسلط بیشتری به مفاد قانون بودجه داشته باشند.

رعایت انضباط مالی از سوی دستگاه های اجرایی استان در سال جاری از تاکیدات دیگر استاندار در این نشست بود.

وی تصریح کرد: رعایت انضباط مالی در ۱۴ محور شناسایی شده و دستگاه اجرایی باید علیرغم وجود محدودیت‌ها از اسراف در زمینه های مختلف پرهیز و مدیریت هزینه را با جدیت دنبال کنند.

سالاری استفاده بهینه از منابع و مدیریت داشته های موجود را اصلی مهم خواند که باید مورد توجه همه افراد به ویژه مسئولان قرار گیرد.

استاندار گیلان از مقاومت برخی از وزارتخانه ها در واگذاری املاک بلااستفاده خود به دستگاه دیگر یا بخش خصوصی انتقاد کرد و گفت: علیرغم وجود قانون در زمینه واگذاری املاک بلا استفاده برخی از وزارتخانه ها در امر واگذاری مخالفت و مقاومت می کنند که نیاز است دولت در این زمینه تاکید کلی داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان برنامه و بودجه و سه استان شمالی در جهت ساماندهی آب بندان ها و رودخانه ها گفت: گیلان در راستای اجرای این تفاهم نامه و همچنین اجرای شیوه نامه ساماندهی آب بندان ها و رودخانه ها اقدامات خود را ادامه خواهد داد و با آزاد سازی حریم ها و برداشت مصالح از بستر رودخانه ها بدون نیاز به اعتبارات دولتی،خطر سیلاب را کاهش می دهد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز