خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری گیلان خبر داد:

تکمیل طرح ساماندهی و استانداردسازی تابلوهای جاده‌ای گیلان تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۷۷۵

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از پیشرفت 95 درصدی طرح ساماندهی و استانداردسازی تابلوهای اخطاری و انتظامی راه های اصلی و فرعی استان خبر داد.

به‌گزارش ایلنا از رشت، محمدرضا نازک از اجرای طرح ساماندهی و استانداردسازی تابلوهای اخطاری، هشداردهنده و اطلاعاتی راه‌های اصلی و فرعی استان خبر داد و اظهار کرد: در 11 ماهه سال جاری طرح ساماندهی و استانداردسازی با تلاش و پیگیری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان 95 درصد پیشرفت داشته و تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

وی درخصوص اهداف اجرای این طرح، گفت: ارتقای ایمنی تردد، کمک به اعمال قوانین ترافیک و راهنمایی دقیق و مناسب کاربران جاده ها در محورهای اصلی و فرعی مطابق آخرین تغییرات صورت پذیرفته که از عمده ترین اهداف ما در اجرای این طرح افزایش ایمنی تردد و کاهش تصادفات جاده در راه های ارتباطی روستایی به راه های اصلی و فرعی استان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان افزود: در فاز کامل این طرح 500 میلیارد ریال اعتبار منظور شده که با تقبل سهم 50 درصدی از اعتبارات ملی و استانی در حال اجراست.

نازک کار، با اشاره به این امر که علائم و تابلوهای راهنمای جاده اعم از اخباری، هشداری و… الفبای اولیه ایمنی برای کاربران جاده ها محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: توجه به این نکته که استان گیلان، استانی گردشگرپذیر بوده و همه ساله پذیرای خیل عظیمی از مسافران است لذا باید به درستی در مسیرهای توریستی استان هدایت شوند.

وی یادآور شد: وجود شرایط خاص آب و هوایی خاص در استان موجبات تسریع روند فرسودگی تابلوها و علائم راهنمای مسیر در محورهای استان می شود لذا در این راستا نیز اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان طی برنامه ریزی مدون و به صورت مستمر اقدام به تعویض، اصلاح و به روزرسانی این علائم کرده که در این زمینه طی سال گذشته بیش از 25 هزار علائم اخطاری و انتظامی، هشداردهنده و اطلاعاتی در جاده های استان در حال نصب و اجرا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز