خبرگزاری کار ایران

فرماندار شفت تاکید کرد؛

آب منطقه‌ای سردهنه نهرهای کشاورزی را ترمیم کند

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۲۳۰

فرماندار شفت گفت: آب منطقه‌ای سردهنه نهرهای کشاورزی را ترمیم کند.

به گزارش ایلنا از شفت، محمدرضا محسنی در نشست شورای کشاورزی شفت با اشاره به اینکه بالغ بر 14 هزار هکتار شالیزار در این شهرستان وجود دارد که آب کشاورزی حدود 10 هزار هکتار از این میزان توسط آب سد و بیش از 4 هزار هکتار نیز از آببندان ها تامین می شود افزود : آببندان ها ذخیره  آبی  مطمئن و ارزشمندی محسوب می شوند.

فرماندار شفت ، حفظ و افزایش حجم ذخیره آبی را یکی از مزایای لایروبی آببندان‌ها برشمرد و افزود : 65 پهنه آببندان در شهرستان شفت شناسایی شده است و آن دسته از آببندان هایی که گنجایش ذخیره آبی بیشتری دارند و آبگیری آنها توسط رودخانه ها و چشمه ها انجام می شود ؛ در اولویت لایروبی قرار دارند و دستگاه های ذیربط باید در راستای تامین آب کشاورزی گام بردارند .

محسنی با بیان اینکه تجهیز و نوسازی شالیزارها ، هزینه های تولید برنج را کاهش و میزان بهره وری آن را افزایش می دهد افزود : بتنی شدن انهار کشاورزی سبب صرفه جویی در مصرف آب می شود و آموزش کشاورزان و توزیع به موقع کود و بذرهای اصلاح شده در بین آنان به  افزایش میزان تولید در سطح ، کمک شایانی خواهد کرد .

وی با اشاره به اینکه تولید پیله‌تر در شهرستان شفت نسبت به سال گذشته افزایش یافته، افزود : توزیع رایگان نهال توت و افزایش سطح توتستان ها به رونق نوغانداری و افزایش تولید می انجامد.

نماینده عالی دولت در شفت در ادامه افزود : ملاک ارزیابی مدیران دستگاه های ذیربط در بخش های مختلف کشاورزی افزایش میزان تولید محصولات نسبت به سال های گذشته است .

فرماندار شفت در بخش دیگری از سخنان خود ،  بر ساماندهی رودخانه‌ها با اولویت دیوارسازی و گابیون بندی نقاط حادثه‌خیز و در معرض رانش تاکید کرد و خواستار ترمیم همه سردهنه‌های نهرهای کشاورزی در حاشیه رودخانه ها به ویژه سردهنه نهرهای خانم جوب ، سونگ ، نهزم ، داکله سرا ، صیقلان و چناررودخان شد و افزود : آب منطقه ای باید نسبت به مطالبات به حق کشاورزان پاسخگو و نسبت به انجام وظایف ذاتی خود اهتمام داشته باشد .

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز