خبرگزاری کار ایران

نشست فرماندار و نماینده شهرستان صومعه سرا با مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۲۲۷

جلسه تخصصی فرماندار و نماینده شهرستان صومعه سرا با مدیر عامل آب منطقه ای گیلان در حالی برگزار شد که همگی بر لزوم لایروبی ، تقویت دیواره ها و بستر سازی آب بندانها و رودخانه های این شهرستان تاکید داشتند.

به گزارش ایلنا از رشت، جلسه تخصصی فرماندار و نماینده  شهرستان صومعه سرا با مدیر عامل آب منطقه ای گیلان در حالی برگزار شد که همگی بر لزوم لایروبی ، تقویت دیواره ها و بستر سازی آب بندانها و رودخانه های این شهرستان تاکید داشتند.

علی فتح اللهی فرماندار صومعه سرا در این جلسه بابیان اینکه اولویت اصلی کار آب منطقه ای و امور آب باید برای حفظ بستر و حریم رودخانه ها و آب بندانها باشد گفت، تاکنون بیش از 7 جلسه تخصصی برای ساماندهی آب بندانها در فرمانداری برگزار شده و با برنامه ریزی چند ساله با کف تراشی و تقویت بازوهای آب بندانها امیدواریم آب کشاورزی شهرستان را از این طریق تامین کنیم.

وی از 200 اب بندان به وسعت 800 هکتار سخن گفت و بر رفع تصرف که توسط افراد غیر صورت گرفته تاکید و تصریح کرد: استفاده چند منظوره از این آب بندانها مانند تامین آب کشاورزی، آبزی پروری و گردشگری توسط افراد واجد شرایط به  جهت احیاء مجدد این ذخایر بزرگ آبی و اشتغالزایی مورد نیاز است .

فتح اللهی بر لزوم لایروبی تالاب شهرستان صومعه سرا نیز تاکید و بیان داشت؛عمق 6 متری تالاب به 1متر و کمتر تبدیل شده و به راحتی قابل رسوب زدایی نیست و این موضوع به حدی جدی است که تبدیل به بحران شده است.

فرماندار صومعه سرا بکارگیری از ظرفیت پیمانکاران در لایروبی بخشی از تالاب را موثر خواند و تاکید کرد: لایروبی تالاب بسیار متفاوت از رودخانه است و باید با بیلهای مکانیکی شناور و اخذ مجوزهای لازم از محیط زیست و منابع امور آب همراه باشد.

در ادامه دلخوش نماینده مردم شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی از وضعیت اسفناک تالاب انزلی سخن گفت و بیان داشت: لزوم لایروبی و احیاء تالاب صومعه سرا یک مساله شهرستانی نیست بلکه یک بحران کشوری است و باید شخص رییس جمهور را از این بحران مطلع و برای حل آن تلاش گسترده نمود.

وی از طرح ساماندی آب بندانها جهت لایروبی؛ دیواره سازی و واگزاری به افراد برای استفاده چند منظوره ، استقبال نمود و گفت: برای شهرستان صومعه سرا جمعا هزار ساعت بیل مکانیکی مورد نیاز است تا در روستاهای مختلف بتوان این ذخایر اب کشاورزی موجود را به مرحله بهره برداری برای فصول کشاورزی رساند.

دلخوش همچنین بر لزوم قانونمندی در کارها و نظارت مستمر بر اجرای طرح ها تاکید کرد.

در پایان تصمیم بر این شد تا طی جلسه ای در فرمانداری با عنوان ساماندهی آب بندانها و رودخانه ها ،ریز موارد را مطرح و پس از تصویب به مرحله اجرا درآورند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز