خبرگزاری کار ایران

در جلسه کمیسیون بهداشت شورای رشت مطرح شد؛

تاکید بر ترمیم و لکه گیری آسفالت در رشت/ اهدای چهل هزار نهال رایگان به شهروندان

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۸۷۹

در هفتاد و هفتمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت نسبت به ترمیم و لکه گیری آسفالت و رنگ آمیزی دیوارها در سطح رشت تاکید شد.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس‌کمیسیون بهداشت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای‌شهر رشت اظهار کرد: موضوع آسفالت همواره جزو دغدغه های حوزه خدمات شهری بوده و این مهم از جمله وظیفه ذاتی شهرداری‌ها است.

فاطمه شیرزاد با تاکید بر اینکه جلب رضایتمندی شهروندان در حوزه‌هایی از جمله آسفالت و غیره باید مورد توجه باشد، افزود: اعضای شورا در مواقع ضروری به مدیران شهرداری تذکراتی می‌دهند و این موضوع به آن معنا نیست که زحمات مجموعه مدیران شهرداری در بخش های مختلف نادیده گرفته شود.
 
وی با بیان اینکه خدمت صادقانه به شهروندان در راس امور قرار دارد، تصریح کرد: امیدواریم هر چه سریع‌تر شهر از این مشکلات رهایی پیدا کرده و وضعیت شهردار رشت تعیین تکلیف شود.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با اشاره به مباحث مطرح شده پیرامون وضعیت آسفالت رشت گفت: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و ورود گردشگران نوروزی به شهر، امیدواریم به زودی تصمیماتی اساسی پیرامون رفع مشکلات آسفالت شهر گرفته شود.
 
شیرزاد با بیان اینکه تحریف واقعیت ها و بزرگ‌نمایی مباحث کار صحیحی نیست افزود: برخی قصد دارند تذکرات اعضای شورای شهر نسبت به مدیران شهرداری رشت را تحریف کنند.
 
وی با تاکید بر اینکه سازمان عمران شهرداری رشت پیگیر دریافت قیر دولتی است تصریح کرد: چاله چوله های موجود در برخی از معابر و میادین اصلی شهر قدمتی یکساله دارند و انتظار داریم با عزمی جهادی این معضل مورد گلایه شهروندان، به طور اساسی برطرف شده و به اولویت ها در این مهم توجه شود.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با اشاره به اینکه در شهرداری کمبود منابع مالی وجود دارد بیان کرد: شهرداریهای مناطق دچار روزمرگی شده و باید تلاش خود را در راستای دریافت مطالبات شهری مضاعف کنند.
 
شیرزاد به فرا رسیدن هفته درختکاری اشاره کرد و گفت: یقینا با کاشت درختان گامی موثر در راستای حفظ هوای پاک در شهر برداشته شده و در هفته درختکاری چهل هزار اصله نهال رایگان در میان شهروندان توزیع می شود.
 
وی برپایی سفره های هفت سین منطبق بر آداب و سنن مردم رشت را از برنامه های سازمان سیما و منظر شهرداری رشت به منظور استقبال از بهار دانست و افزود: امیدوارم این اقدامات به لحاظ کمی و کیفی مورد رضایت شهروندان و جلب توجه گردشگران باشد.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با تاکید بر حمایت مالی شهرداری از سازمان های سیما و منظر، فرهنگی و عمران شهرداری رشت تصریح کرد: انجام برنامه های استقبال از بهار نیازمند حمایت مالی شهرداری رشت از این سازمان ها بوده و انتظار داریم با تخصیص اعتبار لازم اقدامات لازم در حوزه آسفالت ، لکه گیری، رنگ آمیزی دیوارهای شهری و غیره انجام شده و با شرایطی مطلوب به استقبال فصل بهار برویم.
 
شیرزاد با اشاره به ایجاد غرفه های مختلف در پیاده راه فرهنگی رشت در ایام نوروز به منظور عرضه محصولات غذایی و سنتی بیان کرد: در نمایشگاه‌های ایام نوروز در پیاده راه فرهنگی رشت باید مکانی به مبحث شهر خلاق خوراک رشت اختصاص پیدا کند.
 
وی با بیان اینکه نصب چادرهای مسافرتی در ایام نوروز در سطح رشت توسط گردشگران موجب گلایه شهروندان است گفت: با تمهیدات لازم از تکرار این موضوع در شهر و ایجاد بی نظمی و مخدوش شدن چهره شهر جلوگیری شود.
 
عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت نیز در جلسه امروز با اشاره به اینکه شهروندان و‌گردشگران انتظار دارند با شهری تمیز و کم نقص مواجه شوند اظهار کرد: شهرداری در شرایط فعلی با کمبود منابع مالی مواجه است.
 
محمد حسن عاقل منش با بیان اینکه اعضای شورا باید به رضایت شهروندان و مجموعه شهرداری توجه داشته باشند افزود: در بخش عمرانی رفع چاله و چوله ها جزو درخواست های مهم و همیشگی شهروندان بوده و در این راستا باید به نیازمندیهای سازمان عمران بیش از گذشته توجه شود.
وی با تاکید به پرداخت مطالبات سازمان عمران شهرداری رشت بیان کرد: امیدوارم با تسریع در این امر مشکلات مطرح شده در حوزه آسفالت رشت برطرف شود.
 
عاقل منش با اشاره به ایجاد گذر فرهنگی در محلاتی از جمله پیرسرا و خواهر امام رشت افزود: این موضوع در کمیسیون فرهنگی شورای رشت بررسی شده و در حال حاضر منتظر پاسخگویی وزارت ارشاد در این باره هستیم و یقینا این اقدام در معرفی محلات قدیمی و سنتی رشت و همچنین جذب گردشگر بسیار تاثیر گذار است.
 
عضو دیگر کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت نیز با اشاره به اینکه برای استقبال از ایام نوروز باید برنامه ریزی های لازم انجام بشود اظهار کرد: امیدوارم همچون سال گذشته شاهد نصب سفره هایی از جنس گونی و نامرغوب در سطح رشت نباشیم .
  
فرهام زاهد با تاکید بر اینکه باید از شورای تامین ، فرمانداری و استانداری گیلان به منظور توجه بیشتر نسبت به شرایط و چگونگی حضور گردشگران در شهر کمک بگیریم افزود: قیمت ارز و سفرهای خارجی سه برابر شده و یقینا با این شرایط در ایام نوروز با افزایش حضور گردشگران داخلی در شهر رشت مواجه هستیم و از این بابت و به منظور جلوگیری از بروز مشکلاتی از جمله نصب چادرهای مسافرتی در معابر عمومی و غیره باید مکاتبات لازم با شورای تامین گیلان، فرمانداری رشت و استانداری انجام شود.
 
وی با بیان اینکه میزان تولید زباله رشت در ایام نوروز چند برابر افزایش پیدا می کند تصریح کرد: شهروندان نسبت به نصب چادرهای مسافرتی گردشگران و مشکلاتی که از این بابت در عبور و مرور و غیره برایشان ایجاد می شود معترض بوده و به عنوان نمایندگان مردم رشت در شورای شهر باید از شورای تامین استان تقاضا کنیم از تکرار این مسئله در نوروز ۹۸ در داخل شهر جلوگیری شود.
 
زاهد به عرضه محصولات سنتی و بومی محلی در پیاده راه فرهنگی رشت اشاره کرد و گفت: متاسفانه در نوروز سال گذشته به جای عرضه محصولات خوراکی سنتی رشت شاهد فروش محصولات دیگر شهرها در پیاده راه فرهنگی بودیم و حتی غرفه‌ای به عنوان شهر خلاق خوراک رشت در پیاده راه وجود نداشت.
 
مدیر عامل سازمان عمران شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه نیروهای حجمی سازمان عمران سه ماه است که حقوق خود را دریافت نکرده اند اظهار کرد: شهرداری مرکز در پرداخت مطالبات سازمان عمران همکاری نمی کند .
 
هومن روائی با بیان اینکه تذکر فاطمه شیرزاد عضو شورای رشت پیرامون وضعیت نامناسب آسفالت بحق بود افزود: با تلاش فراوان و پیگیرهای مداوم موافقت تهران را درباره اختصاص قیر رایگان به محلات شهرداری رشت دریافت کردیم اما متاسفانه به علت عدم همکاری شهرداری رشت پیرامون ارائه ضمانت نامه شصت و پنج میلیون تومانی برای دریافت قیر تا کنون موفق به دریافت قیر رایگان نشده ایم.

وی با تاکید بر اینکه سازمان عمران شهرداری رشت توان لازم به منظور ارائه خدمت به مناطق شهرداری رشت را دارد گفت: سازمان عمران شهرداری رشت در صورت تامین قیر مناسب در اسرع وقت نسبت به اجرای آسفالت در مناطق پنجگانه شهرداری رشت اقدام می کند.
 
معاون خدمات شهری شهرداری رشت نیز با اشاره به اینکه استعلامات مربوط به هزینه های آسفالت باید به درستی محاسبه شود اظهار کرد: تا پایان سال فرصت چندانی باقی نمانده و متاسفانه شهرداری رشت از سازمان عمران به خوبی حمایت نمی کند.
علی مقصودی با تاکید به اختصاص منابع مالی به سازمان عمران شهرداری رشت افزود: شهروندان انتظار دارند در قبال پرداخت عوارض به شهرداری از خدماتی همچون آسفالت مناسب برخوردار باشند.
 
مدیر عامل سازمان سیما ،‌منظر و فضای سبز شهرداری رشت نیز با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون بالغ بر دو هزار نهال از جمله نارنج، بلوط، نارون و غیره در مسیرهای مختلف از جمله پیاده راه خیابان امام خمینی ، مسکن مهر و غیره کاشته شده است اظهار کرد: ۶ هزار اصله دیگر نیز تا پایان سال در مناطق مختلف رشت کاشته می شود.

سجاد محجوب به برنامه ویژه هفته درختکاری اشاره کرد و گفت: توزیع چهل هزار اصله نهال رایگان در سطح رشت ، کاشت نهال در بخشی از پارک ‌قدس رشت از جمله اقدامات سازمان در هفته درختکاری در اسفند ماه است.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی های لازم به منظور اجرای طرح استقبال از بهار ۹۸ در رشت انجام شده است افزود: سال گذشته به منظور گرامیداشت ایام نوروز در هر کدام از مناطق شهرداری رشت سفره های هفت سین برپا شد و در صورت تامین منابع مالی لازم این اقدام در نوروز سال ۹۸ نیز اجرایی می شود.
 
مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری رشت نیز در جلسه امروز با دادن پیشنهاد حضور افرادی ملبس به لباس سنتی رشت در ورودیهای شهر و داخل پیاده راه فرهنگی در ایام نوروز اظهار کرد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در بخش چاپ نقشه به منظور معرفی نقاط گردشگری رشت به گردشگران برنامه ریزی های لازم را انجام داده است.
 
علیرضا حسنی به اسکان گردشگران نوروزی در برخی از مساجد شهر رشت اشاره کرد و گفت: پانزده آلاچیق موجود در کمپینگ عینک نیز می تواند پذیرای گردشگران نوروز ۹۸ در رشت باشد.

وی اهدای هدیه به اولین مسافر نوروزی به رشت را از دیگر برنامه های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری دانست و بیان کرد: اجرای مسابقات فرهنگی، عکاسی ، برگزاری جشنواره اقوام و جشن محلات از دیگر برنامه های نوروز ۹۸ در رشت است.

حسنی با بیان اینکه شهروندان رشت نسبت به نصب چادرهای مسافرتی در ایام نوروز توسط گردشگران در رشت معترض هستند افزود: کمپ عینک، مسکن مهر، آب آسیاب و غیره از جمله مناطقی هستند که برای نصب چادرهای مسافرتی توسط گردشگران در نظر گرفته شده است.
 
مدیران عمرانی شهرداری‌های مناطق پنجگانه رشت نیز در این جلسه پیرامون مشکلات آسفالت در حوزه فعالیتی خود اظهار نظر کردند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز