خبرگزاری کار ایران

در طول ۴ دهه خدمت‌رسانی محقق شد؛

ارائه خدمات حمایتی به هفت میلیون نفر از نیازمندان

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۶۷۵

مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: ارائه خدمات حمایتی به هفت‌میلیون نفر از نیازمندان در چهار دهه بعد از تأسیس کمیته امداد یکی از دستاوردهای مهم این نهاد است که این افراد هزار و ۲۴۳ میلیارد تومان در طول این سال‌ها خدمات دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایلنا از رشت، عباس اهرابی با تبریک فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: با پیروزی انقـلاب اسلامی لـزوم حـمایت از نیازمندان در صـدر برنامه‌های نظام قرار گرفت و کمیته امداد ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به‌عنوان دومین نهاد انقلابی با صدور حکم حضرت امام (ره) برای حمایت از محرومان و مستضعفان و خودکفا کردن آنان تأسیس شد.

وی از مهم‌ترین اقدامات کمیته‌امداد به حمایت از خانوارهای محروم، بیمه‌های اجتماعی، تأمین مسکن مددجویان، ایجاد اشتغال، اهداء جهیزیه و پرداخت شهریه به دانشجویان تحت حمایت اشاره کرد و افزود: ارائه خدمات در سال‌های ابتدایی تأسیس کمیته امداد بیشتر مبتنی برتامین معیشت نیازمندان بود اما باگذشت زمان خانوارهای تحت حمایت از دامنه وسیعی از خدمات بهره‌مند شدند.

اهرابی با بیان اینکه سال‌های ابتدایی بعد از پیروزی انقلاب و شکل‌گیری کمیته امداد جامعه هدف را بیشتر سالمندان تشکیل می‌دادند، تصریح کرد: با گذشت زمان و بروز مشکلاتی ازجمله اقتصادی، طلاق، اعتیاد، بیکاری این جامعه گسترش یافت وزنان سرپرست خانوار، بیماران صعب‌العلاج، خانوارهای با سرپرست زندانی و سایر گروه‌های جمعیتی خاص هم به آن اضافه شد.

مدیرکل کمیته امداد گیلان ارائه خدمات حمایتی به هفت میلیون نفر از نیازمندان در چهار دهه بعد از تأسیس این نهاد را یکی از دستاوردهای مهم دانست و خاطرنشان کرد: این افراد هزار و ۲۴۳ میلیارد تومان در طول این سال‌ها خدمات دریافت کرده‌اند.

وی پرداخت کمک‌های موردی به بیش از سه میلیون نفر از نیازمندان را یکی دیگر از فعالیت‌های این نهاد در طول ۴ دهه برشمرد و گفت: برای این امر ۸۴۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

اهرابی پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی مددجویان را یکی از فعالیت‌های طلایی این نهاد عنوان کرد و افزود: بیش از ۵۰ هزار نفر از مددجویان تاکنون با هزینه ۴۵ میلیارد تومان از بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از خانوارهای تحت حمایت را خانواده‌های زندانیان جرائم غیر عمد تشکیل می‌دهند گفت: بیش از ۳۰ هزار خانوار در طول ۴ دهه فعالیت کمیته امداد گیلان با هزینه ۶ میلیارد تومان خدمات دریافت کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان به ارائه خدمات حقوقی به مددجویان اشاره کرد و افزود: بسیاری از مددجویان به‌تنهایی قادر به احقاق حقوق خود نیستند به همین دلیل با کمک این نهاد در طول خدمت‌رسانی بیش از ۲۴ هزار مورد خدمات حقوقی رایگان به نیازمندان ارائه‌شده است.

اهرابی ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی را یکی از مهم‌ترین خدمات این نهاد برای ارتقاء سطح علمی و فرهنگی خانوارها دانست و ادامه داد: تاکنون بیش از یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مددجویان این نهاد با هزینه ۳۸ میلیارد تومان از خدمات فرهنگی و آموزشی بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز