خبرگزاری کار ایران

سرپرست شهرداری رشت مطرح کرد:

رشد بودجه رشت دو برابر شهرهای همتراز کشور

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۶۳۵

سرپرست شهرداری رشت گفت: رشد بودجه حدود دو برابر بیشتر از شهرهای همتراز نظیر همدان بوده است.

به گزارش ایلنا از رشت، علی بهارمست در جمع اعضای شورای شهر رشت گفت: تلاش مجموعه شهرداری این بود که در فقدان شهردار در امورات شهر وقفه ایجاد نشود.

وی با اشاره به کاهش درآمدهای شهرداری اضافه کرد: برای خروج شهرداری از این بحران و قطاری که از ریل خارج شده، باید بودجه‌ای نوشته شود که امکان محقق شدن آن باشد.

بهارمست با مقایسه ای از رشد بودجه و درآمدزایی شهرداری از سال ۹۲ تاکنون خاطرنشان کرد: بودجه سال ۹۲ ، رقم ۱۹۳ میلیارد تومان پیش مصوب شد و ۱۶۴ میلیارد تومان آن محقق شد . بودجه سال ۹۳ به میزان ۲۴۵ میلیارد تومان مصوب شد که ۸۹ درصد آن محقق شد.

بهارمست با انتقاد از رشد قابل توجه بودجه شهرداری از سال ۹۳ و ۹۴ ، افزود: رشد ۶۰۰ میلیارد تومانی نسبت به سال پیشین، موجب شد به صرف بستن بودجه و کد، هزینه شود و اکنون بسیاری از بدهکاری های ناشی از همان تعهدات است.

وی رشد بودجه ۹۰۰ میلیاردی برای سال ۹۶ را هم غیر منطقی دانست و تاکید کرد: مقایسه بودجه شهرهای همتراز رشت، نشان می‌دهد این رشد بودجه حدود دو برابر بیشتر از شهرهای همتراز نظیر همدان بوده است.

بهارمست با اشاره به کاهش درآمدهای شهرداری به ویژه در ۳ کد درآمدی دریافت وام، فروش املاک و کمک های دولتی خاطرنشان کرد: این ۳ کد کاهش داشته و بودجه سال بعد با کاهش ۳۰ درصدی نسبت به سال جاری، ۶۸۵ میلیارد تومان تدوین شده و از این رقم، ۴۶ درصد جاری و ۵۴ درصد عمرانی لحاظ شده است.

سرپرست شهرداری با تاکید بر تکمیل پروژه های نیمه تمام، ابراز کرد: تصمیم گیرنده شورای شهر است و با همان شیب ملایم، باید روند مالی شهرداری را به حالت منطقی برگردانند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز