خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار گیلان خبر داد:

اختصاص 20 میلیارد تومان اعتبار سرمایه در گردش به املش

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۲۰۸

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان بیان کرد: در سال جاری حدود ۲۰ میلیارد تومان در بحث رونق سرمایه در گردش برای شهرستان املش صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا از املش، سید محمد احمدی در کارگروه رفع موانع تولید استان که در فرمانداری املش برگزار شد، اظهار کرد: توسعه متوازن در شهرستان‌ها از اهمیت بالایی برخوردار و این موضوع یکی از سیاست‌های مهم استان است.

وی با بیان اینکه توسعه در شهرستان‌ها بر اساس قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در شهرها و روستاهای آن است، افزود: وفاق و همدلی یکی از محورهای توسعه است.

وی با بیان اینکه مهمترین رسالت کارگروه رفع موانع تولید، اتخاذ تصمیمات لازم برای محلی است که در آن تولید صورت می گیرد، گفت: باید بستر امن را برای سرمایه گذاری مهیا کنیم و از سرمایه گذاران در بخش‌های مختلف استقبال می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان با بیان اینکه کوتاه کردن فرایند سرمایه گذاری برای بخش خصوصی امری مهم به شمار می آید،به فعالیت صنایع مختلف در شهرستان ها اشاره و اظهار کرد: بیش از50 واحد صنعتی در شهرستان املش مشغول به تولید است که رونق و دوام این واحدها رونق اقتصادی شهرستان را به دنبال دارد.

احمدی خاطرنشان کرد: در شهرستان املش حدود چهار هزار و 900 هکتار زیر کشت چای و حدود سه هزار و 500 هکتار مزارع برنج وجود دارد که یک مزیت محسوب می‌شود و در تدوین استراتژیک توسعه کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه سال جاری حدود 20 میلیارد تومان اعتبار جهت رونق سرمایه در گردش برای شهرستان املش اختصاص و تقسیم بانکی آن صورت گرفته است، افزود: در راستای تسهیلات روستایی انتظارات بسیار زیادی را از این پرداخت‌ها داشتیم.

معاون امور اقتصادی استانداری گیلان با بیان اینکه از محل صندوق توسعه ملی و با دستور مقام معظم رهبری یک و نیم میلیارد دلار در اختیار دولت قرار داده شد و این مبلغ افزایش پیدا کرد، گفت:  اعتبارات در دو قسمت به شهرستان‌ها قابل پرداخت است.

احمدی با بیان اینکه سهم نخست شهرستان املش سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است، تصریح کرد: نگاه دولت و حاکمیت برای پرداخت این تسهیلات این بود که در بخش های مولد سرمایه گذاری کنیم و نگاهمان به وام‌های خود اشتغالی و خرد و کوچک نبود.

وی با بیان اینکه از این میزان ۲۰ درصد به خود اشتغالی تعلق می‌گیرد، خاطرنشان کرد: شهرستان املش تا کنون پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت کرده که حدود۸۳ درصد از سهم ۵۰ درصد نخست را پرداخت کرده است.

معاون امور اقتصادی استانداری گیلان با بیان اینکه ۷۴ درصد اعتبارات در بخش خوداشتغالی پرداخت شده ،اظهار کرد: شهرستان املش در بخش بوم گردی بیش از 50مورد ثبت نامی داشته که سه پرونده با مبلغ ۶۵ میلیون تومان به بانک معرفی شده است.

احمدی با بیان اینکه نگاه ما در سال ۹۸ نسبت به بوم گردی باید محقق شود، افزود: انتظار می‌رود تا در خصوص فرصت‌های شغلی در بحث تسهیلات روستایی پس از جذب صددرصدی، حدود سه تا چهار هزار فرصت شغلی در گیلان مهیا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز