خبرگزاری کار ایران

شهردار لاهیجان تاکید کرد:

لزوم رسیدگی به وضعت نیروهای شرکتی آتش نشانی‌ها و بازنشستگان شهرداری‌ها

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۷۶۷

شهردار لاهیجان خواستار توجه به بازنشستگی نیروهای شهرداری و وضعیت نیروهای شرکتی اداره آتش‌نشانی شد.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، مسعود کاظمی شهردار لاهیجان در دومین نشست تخصصی شهرداران استان گیلان در بندرانزلی بیان کرد: بحث بازنشستگی نیروهای انسانی در شهرداری ها و نیروهای شرکتی در آتش نشانی یکی از مواردی است که نیازمند توجه است.

وی اضافه کرد: اگر این نیروها دچار آسیب شوند، هیچ گونه حقوق وظیفه ای به آنها تعلق نمی گیرد و از مجموعه استانداری خواهش می کنم کمک کنند تا مجوزهای قانونی در این زمینه در اختیار ما گذاشته شود.

وی گفت: شهرداران دنبال فربه شدن مجموعه مدیریتی خود نیستند و هر چه مجموعه چالاک تر شود ما موفق‌تر خواهیم بود ولی بعضی مواقع به جهت نیازمندی به نیروهای متخصص به سوی شرکت‌های مشاوره و نیروهای شرکتی که توانمند هستند روی می‌آوریم که می‌خواهیم حق آنها هم به نحوی ضایع نشود.
شهردار لاهیجان به سهم کم شهرداری ها در کمیته برنامه ریزی شهرستان ها اشاره کرد و خواستار آیین نامه اجرایی در زمینه اختصاص رقمی پایدار با توجه به وسعت و جمعیت برای شهرداری‌ها شد.
کاظمی با اشاره به افزایش دو تا سه برابری هزینه های عمرانی گفت: هزینه عمرانی دو تا سه برابر شده و دفترچه عوارض ما همان نرخ قبلی است و در این شرایط چند درصد می توانیم افزایش دهیم که شرمنده مردم نشویم.
وی با بیان اینکه مردم در این زمینه مقصر نیستند، افزود: بنده امروز به عنوان مدیر شهری باید خدمات ارائه دهم و با کدام منابع باید این هزینه ها را جبران کنم.
وی به قانون برنامه‌های پنج ساله سوم و چهارم در زمینه مدیریت جامع شهری اشاره کرد و گفت:به خاطر جلوگیری از تداخل و موازی کاری دستگاه‌ها از مجموعه استانداری درخواست داریم که شورای هماهنگی با ادارات را هر ماه برای رفع مشکلات موانع شهری در دستور کار قرار دهند.
شهردار لاهیجان با اشاره به مهم بودن بحث پسماند افزود: پسماند بحث تهدید علیه بهداشت عمومی می باشد و اغلب احکام، جرایم و اتهام هایی که در این زمینه به شهرداری ها زده می شود باید بررسی کرد که شهرداری ها با توجه به منابع مالی محدود خود چگونه می توانند کمپوست، زباله سوز و … در مجموعه خود احداث کنند.

کاظمی اضافه کرد:محل های تمرکز زباله بالغ بر ۳۰ سال است که ایجاد شده و در این مدت هم قانون تغییر نکرده است.
وی گفت: از مجموعه نمایندگان استان و استانداری می خواهیم که وقتی یک شهردار را در زمینه پسماند مورد بازخواست قرار می دهند، حمایت خود را از آن شهردار انجام دهند و بررسی کنند که علت چیست،آیا روفت و روب نکرده، آیا به موقع زباله ها حمل نشده و یا کم کاری صورت پذیرفته است.
شهردار لاهیجان افزود: ما با کمترین امکانات تمام تلاش خود را جهت ارائه خدمات به شهروندان در خور آنها انجام می دهیم.
کاظمی اضافه کرد: از همکاران محیط زیست می خواهم که در جلسات تخصصی شهرداران استان حضور یابند تا در این زمینه مشکلات با امکانات موجود از طریق خرد جمعی بهتر مورد بررسی قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز