خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان:

وقف ظرفیتی قابل توجه برای رفع مشکلات جامعه است

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۹۷۵

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان این که وقف ظرفیتی قابل توجه برای رفع مشکلات جامعه است، گفت: ضروریست تا ظرفیت وقف برای رفع مشکلات جامعه مورد توجه باشد.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت‌الاسلام و المسلمین ستار علیزاده در دیدار با نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس افزود: ظرفیت وقف برای رفع مشکلات جامعه باید مورد توجه مسئولان و کارگزاران نظام باشد.

وی اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه از بستر خدمت به اهل‌بیت و قرآن‌کریم دنبال رفع نیازهای روز جامعه، تقویت ارکان اقتصادی جامعه اسلامی، مبارزه با فقر و توزیع عادلانه ثروت است بنابراین اگر از سنت حسنه وقف حمایت شود، مشکلات کشور در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کمتر خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه حمایت‌های دولت و مجلس در چند سال گذشته افزایش چشمگیری داشته تصریح کرد: با وجود همه حمایت‌ها بازهم حمایت مسئولان در تراز سازمان اوقاف نیست.

وی با بیان اینکه اوقاف یک‌دستگاه فراجناحی و خدمتگزار است، اظهار داشت: در 10 سال اخیر و با سیاستگذاری‌های انجام شده، سازمان اوقاف در حال دست یافتن به جایگاه واقعی خود است.

علیزاده با اشاره به فعالیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش‌های مختلف اضافه کرد: برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی از جمله طرح آرامش بهاری در تعطیلات نوروزی، نشاط معنوی در تابستان، مهر تندرستی با هدف تامین تجهیزات پزشکی مراکز درمانی و بیمارستان ‌ها، مهر تحصیلی با هدف کمک به دانش‌آموزان بی بضاعت همه ساله در سطح کشور و گیلان برگزار می شود.

ذبیح‌الله نیکفر نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس نیز در این دیدار گفت: سنت حسنه وقف سرمایه ای است که باید بر اساس نیات واقفان هزینه و مدیریت شود.

وی مسئولیت سازمان اوقاف در حفظ و نگهداری موقوفات را بسیار مهم دانست و افزود: سازمان اوقاف هر میزان بتواند اعتماد مردم را در زمینه عمل به نیات واقفان جلب کند به همان نسبت مردم برای وقف و ثبت موقوفات جدید ترغیب می‌شوند.

وی با بیان اینکه سنت حسنه وقف از احکام متعالی اسلام برای مددرسانی به نیازمندان و رفع نیاز از جامعه است، تصریح کرد: تبلیغ و ترویج فرهنگ شیعه و اسلام از دیگر کارکردهای موثر سنت حسنه وقف است.

بر اساس آخرین آمار، استان گیلان دارای افزون بر پنج هزار موقوفه و بیش از 900 بقعه متبرکه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز