خبرگزاری کار ایران

فرماندار کاشان در جلسه شورای اداری اوقاف استان :

وقف به سمت برآوردن نیازهای واقعی مردم هدایت شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۰۶۸

وقف در حل بسیاری از مشکلات جامعه می تواند نقش مهم و کارسازی را ایفا کند، از همین رو باید به سمت و سویی کشیده شود که نیازهای واقعی و اساسی جامعه را حل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان فرماندار کاشان در جلسه شورای اداری اوقاف و امور خیریه استان اصفهان که در سالن جلسات فرمانداری کاشان برگزار شد با بیان این مطلب گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه با در اختیار داشتن موقوفات بسیار زیادی که به برکت فرهنگ وقف و طی سالیان مختلف ایجاد شده است، قطعاً سهم بسزایی را در راستای شعار سال، حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی خواهد داشت.

ابوالفضل صدرائیه تصریح کرد: مردم شهرستان دارالمومنین کاشان از زمان‌های گذشته توانسته‌اند از طریق این سنت حسنه مشکلات مردم را در حوزه‌های آموزش و پرورش، سلامت، مسکن، آموزش عالی و دیگر حوزه‌های مردمی مرتفع نمایند و ضمن اینکه در بسیار موارد گوی سبقت را از اعتبارات دولتی ربوده‌اند با موفقیت خود توانسته‌اند الگوی مناسبی برای دیگر نقاط کشور باشند.

فرماندار با بیان اینکه وقف می‌تواند راهگشای حل مسائل و مشکلات و نیازهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و مذهبی جامعه باشد تأکید کرد: باید تلاش کرد اقداماتی در خصوص توسعه علمی و تحقیقاتی از طریق وقف و بنیادهای وقفی به منظور رسیدن به توسعه‌ای همه جانبه انجام گیرد.

صدرائیه یادآور شد: اگر قرار باشد ساختمان توسعهٔ همه جانبه کشورمان شکل بگیرد، بایستی به پایه و اساس آن توجه کامل نماییم تا دوام و بقای آن را تضمین کند وگرنه کارهای روبنایی و ظاهر سازی و... ممکن است ظاهر پیشرفته‌ای به ما نشان بدهد ولی دوامی نداشته باشد و برای همیشه ما را وابسته به دیگران نگاه دارد و چاره ساز نباشد.

فرماندار یادآور شد: وقف سنتی است که از طریق آن می‌توان بخش قابل توجهی از مشکلات و تنگناهای جامعه را شناخت و اموال و دارایی‌های افراد نیکوکار را داوطلبانه در جهت رفع آن‌ها به کار بست. این سنته حسنه با وجود برخورداری از قدمت زیاد، آنطور که شایسته است فراگیر نشده و نقش آن در ابعاد گوناگون تا حدودی پنهان و پوشیده مانده است.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز