خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبر داد:

همکاری پلیس با تاکسیرانی بیشتر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۶۱۵

استاندار گیلان از افزایش همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی با ایستگاه‌های تاکسی به منظور ساماندهی بیشتر سیستم تاکسیرانی و جلوگیری از توقف مسافربر‌های شخصی خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری در دومین نشست با اعضای اتحادیه تعاونی تاکسیرانان استان گیلان، رانندگان تاکسی را از اقشار زحمتکش جامعه توصیف کرد و افزود: باتوجه به پرتعداد بودن و اثربخشی فعالیت این قشر در جامعه، مشکلات و نیازمندی‌های آنان باید با دقت رصد و بررسی شود.

وی تردد مسافربرهای شخصی را یکی از مهمترین معضلات تاکسیرانان عنوان و خاطرنشان کرد: این مشکل محدود به استان گیلان و شهر رشت نمی‌شود و با توجه به اینکه کنترل کامل تمامی معابر به آسانی امکان‌پذیر نیست باید بر نهادینه‌سازی فرهنگ استفاده از تاکسی در افراد جامعه تلاش کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان خواستار تعیین ساز و کار افزایش نظارت بر ایستگاه‌ها و میزان همکاری اتحادیه تعاونی تاکسیرانان از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی شد و گفت: به منظور اجرای مطلوب این نظارت‌ها، ظرف یک هفته آینده طرحی برای کنترل مورد نظر تاکسیرانان تهیه و اقدام شود.

وی با بیان اینکه در افزایش میزان نرخ‌ها محدودیت‌هایی وجود دارد افزود: طبق گزارش‌های رسیده اجرایی شدن افزایش 20 درصدی نرخ کرایه تاکسی در برخی از شهرهای استان با موانعی روبروست که معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار موظف است این موضوع را بررسی و مشکلات را مرتفع کند.

استاندار گیلان بر ضرورت برون سپاری برخی اقدامات به اتحادیه تعاونی تاکسیرانان تأکید و تصریح کرد: در اقداماتی که تعارضی با منافع مردم و اصناف وجود ندارد باید با برون سپاری گوشه‌ای از مشکلات این قشر زحمتکش را برطرف نماییم.

وی بهره‌مندی رانندگان تاکسی از امکانات ورزشی و رفاهی را نیز مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: از امکانات موجود دستگاه‌های اجرایی که قابلیت بهر‌ه‌برداری را دارند برای این قشر زحمتکش استفاده می‌کنیم.

دکتر سالاری شهرداری را ملزم به تهیه طرحی درخصوص افزایش زیرساخت‌های موجود شهری همچون سرویس بهداشتی در مجاورت ایستگاه‌های تاکسی کرد و گفت: از این اقدام که به رفاه عمومی مردم نیز مرتبط می‌شود با تأمین اعتبار مورد نیاز حمایت می‌کنیم.

وی بر ضرورت پیگیری مغایرت ثبت‌نام بیمه رانندگان تاکسی از اردیبهشت94 لغایت خرداد 97 شد و افزود: به منظور بهره‌مندی این دسته از رانندگان از سهم پرداختی بیمه توسط دولت با سازمان هدفمندی یارانه‌ها در جهت رفع مشکل مکاتبه می‌کنم.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین خواستار بهر‌ه‌گیری دستگاه‌های اجرایی از خدمات حمل و نقل با اولویت استفاده از خودروهای تاکسی شد و تصریح کرد: این موضوع در ابلاغیه‌ای به دستگاه‌های اجرایی ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خودرو منبع اصلی ارتزاق رانندگان تاکسی محسوب می‌شود گفت: نمایندگی‌های ایران خودرو و سایپا در برخی از شعب منتخب خود ساز و کاری در جهت اولویت قراردادن این افراد در مراجعه به نمایندگی‌ها ایجاد کنند.

در این نشست برخی از اعضای اتحادیه تعاونی تاکسیرانان استان به بیان دغدغه‌ها و مشکلات رانندگان تاکسی پرداختند.

در استان گیلان 11 هزار و 380 تاکسی در فرآیند حمل و نقل به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز