خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در گیلان:

عرصه برای حضور جوانان در مساجد گیلان فراهم شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۶۱۹

نماینده ولی فقیه در گیلان بر فعالیت مساجد در تراز انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: مسجد با حضور جوانان زنده است و عرصه برای حضور گسترده‌تر جوانان به عنوان مدیران آینده جامعه در مساجد باید فراهم شود.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با اعضای قرارگاه مسجد سپاه قدس گیلان با تأکید بر هماهنگی در تبیین برنامه‌های فرهنگی اظهار کرد: ستاد شورای مساجد استان تشکیل شده و اجرای برنامه‌های فرهنگی در مساجد با هماهنگی این ستاد انجام می‌شود.

وی، یکی از برنامه‌های فرهنگی گیلان را ترویج عفاف و حجاب عنوان کرد و افزود: موضوع مذکور در شورای فرهنگ عمومی استان برنامه‌ریزی و تبیین می‌شود.

امام جمعه رشت، خواستار پخش اذان در سه نوبت از مساجد گیلان شد و بیان کرد: پخش اذان به طور منظم در مساجد دارای راهکارهایی است که در شورای فرهنگ عمومی استان ارائه می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی نیازمند تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف است، تصریح کرد: استفاده از طرح‌های خردمندان، استادان دانشگاه و حوزه در اجرای برنامه‌های فرهنگی حائز اهمیت است.

وی به وجود مساجد نمونه و الگو در گیلان اشاره کرد و افزود: معرفی مساجد الگوی استان از طریق رسانه‌ها در جذب اقشار مختلف جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان تاثیرگذار است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید براینکه در نظام اسلامی جایگاه مسجد باید تعریف شود، یادآور شد: فعالیت مساجد باید در تراز انقلاب اسلامی باشد و این امر نیازمند برنامه‌ریزی است.

آیت‌الله فلاحتی، مؤمن مسجدی را فردی شجاع معرفی کرد و متذکر شد: مساجد با حضور جوانان زنده هستند و باید عرصه برای حضور گسترده‌تر جوانان به عنوان مدیران آینده جامعه در مساجد فراهم شود.

تشکیل حلقه خانواده، مدرسه و مسجد در مساجد گیلان

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در دیدار مذکور از تشکیل حلقه خانواده، مدرسه و مسجد از ابتدای مهرماه سال جاری در استان خبر داد و گفت: انجام فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی با محوریت مسجد در جامعه حائز اهمیت است.

علی توشه، اجرای برنامه مذکور را نیازمند تعامل و همراهی مسؤولان عنوان کرد و یادآور شد: تشکیل حلقه خانواده، مدرسه و مسجد به منظور حضور گسترده‌تر نوجوانان و جوانان در راستای اجرای برنامه‌های مختلف در جامعه است.

معاون بسیج مساجد محلات سپاه قدس گیلان نیز در دیدار با آیت‌الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به وجود سه هزار مسجد در گیلان اظهار کرد: طرح شهید بهنام به منظور اتصال سه محور منزل، مدرسه و مسجد در استان اجرایی می‌شود.

حجت‌الاسلام حاتم نصری‌نژاد بر همکاری دستگاه‌های مربوطه در راستای اجرای طرح مذکور در گیلان تأکید کرد و افزود: ستاد تقویت مساجد باید در استان فعال شود.

وی با اشاره به گردشگرپذیر بودن گیلان، بیان کرد: باز بودن مساجد در طول روز برای اقامه نماز مردم به‌ویژه گردشگران حائز اهمیت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز