خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان خبرداد:

صادرات ۲۲ میلیون دلاری توسط ۱۴ تعاونی گیلان طی یکسال گذشته

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۳۱۰

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی گیلان گفت: ۱۴ تعاونی این استان طی یک سال گذشته حدود ۲۲ میلیون دلار صادرات داشتند.

به گزارش ایلنا از رشت، عباس علیزاده ظهر شنبه در نشست خبری با رسانه‌ها که به مناسبت هفته تعاون در سالن تدبیر اداره کل تعاون کارو رفاه اجتماعی استان گیلان برگزار شد، ضمن تبریک هفته تعاون با بیان این مطلب اظهار داشت: صادرات این شرکت‌های تعاونی به مقصد کشورهای آذربایجان، بلژیک، ژاپن، ترکمنستان، فرانسه، عراق و امارات بوده است‌.

وی افزود: عمده صادرات این شرکت‌های تعاونی محصولات کشاورزی و صنعتی مانند چای و مصنوعات فلزی و پلاستیکی است.
 
علیزاده در ادامه با اشاره به اینکه استان گیلان دارای ۲ هزارو ۶۵۰ شرکت تعاونی فعال و در حال اجرا است، گفت: این تعداد تعاونی‌ها ۲۱۶ هزار عضو دارند.
 
وی ادامه داد: این شرکت های تعاونی برای ۴۱ هزار نفر با سرمایه بالغ بر ۲ هزار و ۱۹ میلیارد ریال اشتغال ایجاد کرده اند.
 
علیزاده با اعلام اینکه در زمان حاضر با احتساب تعداد اعضای تعاونی های سهام عدالت، اعضای شرکت های تعاونی در استان گیلان بالغ بر ۲ میلیون نفر هستند، گفت: این تعداد اعضا در شرکت های تعاونی مسکن، مصرف، اعتبار، مرزنشینان، حمل ونقل، کشاورزی، گردشگری؛خدماتی،صنایع دستی و فرش دستباف فعالیت دارند.
 
مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی گیلان درادامه با اعلام اینکه هم اکنون نخستین تعاونی سهام عدالت استان گیلان  تشکیل شده خاطر نشان کرد:این تعاونی با سرمایه بالغ بر ۵ میلیارد ریال و۲۲۱ سهامدار تشکیل شد.
 
علیزاده با بیان اینکه دو شرکت تعاونی توسعه عمران نیزدر استان گیلان تشکیل شده افزود:این دو شرکت در شهرستانهای تالش وسیاهکل با ۲ هزارو ۵۰۰ عضو تشکیل شد که تشکیل شرکت تعاونی توسعه عمران در ۱۱ شهرستان این استان نیز در دست اقدام است.
 
وی همچنین از فعالیت ۱۶ اتحادیه با ۳۹۳ شرکت تعاونی در استان گیلان خبر داد و یادآور شد: طی یکسال گذشته ۱۱۵ شرکت تعاونی متعارف جدید با ۴ هزار و ۴۳۰ عضو و ۲ هزار و ۵۸۳ فرصت شغلی در بخش‌های تولید، خدمات و توزیعی در این استان تشکیل شد.
 
علیزاده با اشاره به اینکه اداره کل تعاون کارو رفاه اجتماعی  طی یکسال گذشته برای ۳ هزار و۵۰۰ نفر از کارجویان بخش تعاونی طرح مشاوره و توانمند سازی را اجرا کرد گفت:در این مدت بیش از ۳۰ همایش وجلسه ترویجی جهت تشکیل تعاونی‌ها، تشکیل ۱۰ تعاونی نیاز برای صنوف تولیدی و خدماتی، انجام بیش از ۱۷۰۰ برنامه نظارتی و حسابرسی در قالب نظارت عمومی و نظارت بر مجامع و بررسی صورت‌های مالی و برگزاری ۴۸ هزار و ۷۰۰ نفر ساعت دوره آموزشی برای مدیران و اعضای تعاونی‌ها در قالب آموزش‌های حقوقی مدیریتی و حرفه ای از سوی این اداره کل اجرا شد.
 
مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان گیلان با بیان اینکه در طی یک سال گذشته اقدامات خوبی نیز از سوی تعاونی های این استان صورت گرفته یادآورشد:توزیع ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار برگ سهام عدالت توسط ۱۶ شرکت تعاونی سهام عدالت، ساخت ۱۴ هزارو ۵۰۰ واحد مسکونی در قالب ۱۳۲ تعاونی مسکن مهر،ارائه حدود ۷۰ درصد  خدمات حمل ونقل وبارومسافر تعاونی های بار ومسافرازجمله این اقدامات است.
 
علیزاده همچنین صید ۱۰۰ درصد ماهی دریایی توسط ۴ هزارو۵۰۰ عضو در قالب ۵۳ تعاونی صید پره،عضویت ۱۴۷ هزار نفر سرپرست خانوار با جمعیت ۵۰۰ هزار نفراز ساکنان مرزی در تعاونی های مرزنشینان،تشکیل ۴۳ تعاونی دهیاری با عضویت هزار و ۹۷ دهیاری استان گیلان در ۴۳ بخش و با اشتغال ۴۸۵ نفر و ساماندهی ۲ هزارو ۶۱۵ تولید کننده خرد و متوسط در قالب تعاونی‌های تامین نیاز را از دیگر اقدامات شرکت‌های تعاونی استان گیلان برشمرد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز