خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره تعاون شهرستان کاشان خبرداد:

پرداخت 8 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به تعاونی‌های کاشان در یک سال گذشته

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان از پرداخت 8 میلیارد تومان به سه شرکت تعاونی طی یک سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، «حسن رمضانی» گفت: از آنجایی که تعاون اقتصاد مردم نهاد است و اقتصاد مقاومتی نیز متکی بر اراده مردم  است بالندگی تعاون را می‌توان نماد پیشرفت اقتصاد مقاومتی برشمرد .

وی از صادرات یک میلیون و 121 هزار دلار صادرات غیرنفتی و افزایش 17 درصدی طی 5 ماه گذشته نسبت به کل سال گذشته در شهرستان کاشان خبر داد و یادآورشد : عمده این صادرات گلاب و عرقیات به کشورهای فرانسه ، کانادا ، استرالیا ، ژاپن  و دبی بوده است .

رئیس اداره تعاون کارو رفاه اجتماعی شهرستان همچنین از ایجاد 18 شرکت تعاونی جدید طی یک سال گذشته دراین شهرستان خبرداد و اظهار کرد: سال گذشته بالغ بر 8 میلیارد تومان وام 3 درصد به سه شرکت تعاونی  پرداخت شده است .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 284 شرکت تعاونی با اشتغالزایی مستقیم 3500 نفر در شهرستان کاشان فعالیت می‌کنند، یادآور شد: از مجموع این شرکت تعاونی‌ها 83 مورد خدمات ، 5 9 مورد صنعت، 42  مورد کشاورزی ، 32 موردمصرف ، 17 مورد چند منظوره ، 10 مورد معدن، 18 مورد عمران ، 9 مورد حمل ونقل ، 6 مورد اعتبار ، 6 مورد ساز و کار تولید و دو مورد شرکت تعاونی فرش دستباف است .

کد خبر : ۴۰۷۴۴۶