خبرگزاری کار ایران

دبیر کل صنعت بانکرینگ ایران:

درآمد 27 میلیارد دلاری امارات از بانکرینگ

asdasd
کد خبر : ۴۰۳۶۴۹

دبیر کل صنعت بانکرینگ ایران با بیان این که ایران سهم بسیار کمی در بانکرینگ دارد، گفت: در حالی که درآمد کشور امارات از بانکرینگ به 27 میلیارد دلار می‌رسد اما سهم ایران در این بازار بسیار ناچیز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا فیاض در اولین سمینار تخصصی سوخت‌رسانی دریایی در خلیج فارس با بیان اینکه موضوع بانکرینگ می‌تواند به ثروت ملی تبدیل شود ، گفت: هر روزی که می‌گذرد فرصت‌های زیادی را در این حوزه از دست می‌دهیم.

وی با بیان اینکه 80 درصد تجارت جهانی به وسیله حمل و نقل دریایی انجام می‌شود، اظهار داشت: هر کشتی 100 تن سوخت در روز مصرف می‌کند و در حالی که 80 درصد حمل و نقل کالا توسط دریا انجام می‌شود. بنا بر این این حجم از مصرف سوخت عدد بسیار قابل توجهی است که سهم ما از این اقتصاد در حال حاضر بسیار کم است.

سفیر سابق ایران در امارات با بیان اینکه 80 درصد جابجایی‌ها در 400 بندر انجام می‌شود، گفت: بیشترین جابجایی‌ها در سه بندر انجام می‌شود که سهم 22 درصدی دارند و یکی از این سه بندر، بندر فجیره در امارات است.

فیاض ادامه داد: بندر فجیره 30 درصد از سوخت خود را از ایران تامین می‌کند و در حالی جزو  بنادری است که بیشترین سوخت‌رسانی را انجام می‌دهد و موضوع بانکرینگ را از 10 سال گذشته شروع کرده است.

وی تاکید کرد: با وجود اینکه در ایران بیش از هزار کیلومتر ساحل وجود دارد و بنادر بسیار قوی در جنوب کشور فعال هستند و نیروی انسانی متخصص‌تری داریم اما در نهایت دستاورد کشورهای همسایه از ما در موضوع بانکرینگ از ما بهتر است.

سفیر سابق ایران در امارات با بیان اینکه در طول 12 سال گذشته ایران فقط یک سال درآمد خوبی از بانکرینگ داشت ، گفت: درآمد امارات از بانکرینگ حتی به 27 میلیارد دلار هم رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز