خبرگزاری کار ایران

وزیر توسعه، صنعت و تجارت برزیل:

مبادلات تجاری ایران و برزیل به ٥ میلیارد دلار افزایش می یابد

وزیر توسعه، صنعت و تجارت خارجی برزیل نسبت به تحقق هدف افزایش حجم مبادلات تجاری تهران-برازیلیا به پنج میلیارد دلار در کوتاه مدت ابراز امیدواری کرد.

به گزارش ایلنا، آرماندو مونتیرو پس از دیدار با بیژن زنگنه، وزیر نفت در جمع خبرنگاران گفت: در طول سفر به تهران گفتگوهای مفیدی با مقامهای ایرانی داشتیم و دستاوردهای این سفر بیش از حد انتظار من است.

وی افزود: تهران و برازیلیا می توانند در حوزه مختلف همکاریهای خود را توسعه دهند، در زمینه تجارت هدفگذاری برای پنج میلیارد دلار به راحتی و در یک مقطع کوتاه زمانی قابل تحقق است.

وزیر توسعه، صنعت و تجارت خارجی برزیل گفت: در زمینه سرمایه گذاری فکر می کنم امکانات گسترده و مطلوبی وجود دارد که ما می توانیم در قالب سرمایه گذاری مشترک میان شرکتهای ایرانی و برزیلی با هدف تولید محصول نهایی در ایران همکاری کنیم و علاوه بر مصرف داخلی، این محصولات را به بازار بزرگ منطقه پر جمعیت خاورمیانه عرضه کنیم و می توانیم بخش نفت را نیز به این سرمایه گذاریها بیفزاییم.

وزیر توسعه، صنعت و تجارت خارجی برزیل دیروز (دوشنبه، چهارم آبانماه) در سمینار تجاری ایران – برزیل با بیان این که برزیل به عنوان یک اقتصاد نوظهور درحوزه های مختلف تجارت جهانی و انجام سرمایه گذاریها، ظرفیتهای بالقوه زیادی دارد، گفته بود: شرکتهای ایرانی و برزیلی می توانند زمینه توسعه مناسبات صنعتی و تجاری میان دو کشور را تقویت کنند.

براساس این گزارش، توسعه روابط دو کشور در بخش انرژی در دیدار حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و دیلما روسف، رئیس جمهوری برزیل در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک نیز مورد تاکید قرار گرفت.

توسعه همکاریهای اقتصادی با محوریت حوزه نفت و انرژی، مهمترین محور گفتگوهای رؤسای جمهوری ایران و برزیل در نیویورک بود و حتی رئیس جمهوری خواستار مشارکت شرکتهای برزیلی در بخشهای مختلف صنعتی و عمرانی در ایران شد که این پیشنهاد با استقبال رئیس جمهوری برزیل روبرو شده است.

برزیل مهمترین شریک اقتصادی ایران در منطقه آمریکای‌ لاتین به شمار می رود و حجم روابط اقتصادی دوجانبه سالانه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار برآورد می شود.

کد خبر : ۳۱۶۹۲۸