خبرگزاری کار ایران

برای حفظ سلامت شهروندان گیلانی اعلام شد؛

خودداری کشاورزان از سوزاندن کاه و کُلش در مزارع / پیش بینی یکسال زندان برای افراد خاطی

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۸۳۳

معاون خدمات شهری شهرداری رشت اعلام کرد: کاه و کلش باقی مانده از عملیات برداشت برنج، به عنوان کود آلی برای زمین‌های کشاورزی محسوب می‌شود و سوزاندن آن هیچ فایده ای برای مزارع و کشاورزان ندارد.

به گزارش ایلنا از رشت، معاون خدمات شهری شهرداری رشت اعلام کرد: همانطور که کشاورزان مستحضر هستند در صورتی که دپو‌های کاه و کلش در سطح مزرعه برنج پراکنده شوند در کمتر از سه ماه از تاریخ برداشت، کاملاً تجزیه شده و تبدیل به کود آلی و ارگانیک برای مزارع می‌شود و در نتیجه باعث تقویت خاک و افزایش حاصلخیزی مزارع خواهد شد و قطعاً سود حاصل از این اقدام به نفع کشاورزان خواهد بود، در حالی که سوزاندن کاه و کلش فقط موجبات تضعیف خاک مزارع و ایجاد آلودگی هوا و بیماری شهروندان می‌شود.

علی مقصودی اذعان داشت: در طول روز به دلیل دمای هوا و شرایط جوی، دود ناشی از سوختن کاه و کلش به طرف آسمان حرکت می‌کند ولی در طول شب به دلیل کاهش دمای هوا و کاهش شدت وزش باد و همچنین چگالی (وزن) بیشتر ذرات دود نسبت به هوا، دود ناشی از سوختن کاه و کلش به طرف زمین آمده و مشکلات عدیده تنفسی برای شهروندان، آلودگی هوا و بوی نامطبوع را در سطح شهرها و روستاها ایجاد می کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه برای افرادی که نسبت به سوزاندن کاه و کلش اقدام می کنند در واقع اخلالی در سلامت شهروندان ایجاد می کنند، در قانون تا یکسال زندان پیش بینی شده است و مراجع قضایی با افراد خاطی برخورد خواهند کرد، اعلام کرد تبعات جبران ناپذیر ناشی از دود حاصل از سوختن کاه و کلش تاثیر نامطلوبی بر سلامت افراد دارای بیماری، به خصوص بیماری های قلبی و ریوی می گذارد.

وی در آخر خاطر نشان کرد: از کشاورزان درخواست می شود تا از سوزاندن کاه و کلش خودداری کرده و نسبت به پخش کردن آن به اطراف محل دپوی کاه و کلش اقدام کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز