خبرگزاری کار ایران

بهارمست عنوان کرد:

مسدودی بیش از 4 میلیارد تومان حساب شهرداری در روز دوم سرپرستی

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۵۱۱

سرپرست شهرداری رشت گفت: تا زمانی که بر این ‌مسند هستم با جدیت موضوعات سرمایه‌گذاری و درآمد زایی را دنبال خواهم کرد.

به گزارش ایلنا از رشت،سرپرست کلانشهر رشت با حضور در پنجاه و یکمین جلسه علنی و غیرعلنی شورای شهر، ضمن ارائه گزارشی از شرایط فعلی و عملکردهای خود در این مدت اظهار کرد: در حال حاضر شهرداری با ۷۵ درصد عقب ماندگی از بودجه مواجه است که این امر باید آسیب شناسی شده و دلائل آن مشخص شود.

علی بهارمست برخی از کاهش درآمدها را مربوط به طرح تفصیلی دانست و با تاکید بر برخی اصلاحات در این حوزه گفت: اصلاحات مدنظر در این طرح مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به وصول مطالبات شهرداری افزود: وقتی صدور پروانه آمار ناراحت کننده‌ای دارد باید روی وصول مطالبات تمرکز کرد و این مهم نیز به مدیران مناطق ۵ گانه ارجاع شده است.

سرپرست شهرداری رشت معضلات مربوط به آسفالت را یکی از مشکلات کنونی شهرداری خواند و یاد آور شد: با توجه به منابع درآمدی پائین و رشد فزاینده نرخ قیر در بازار، شرایط برای خرید این ‌ماده بسیار دشوار شده است، از این رو باید بتوانیم از ظرفیت قیر یارانه ای استفاده کنیم.
 
بهارمست همچنین در راستای درآمد‌زایی نیز با تاکید بر اینکه شهرداری باید به سوی پروژه‌های سرمایه گذاری گام بردارد ادامه داد: این موضوع باید در سرلوحه کار شهرداری قرار بگیرد.

سرپرست شهرداری رشت از برگزاری جلسه‌ای در مورد پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان خبر داد و گفت: ایحاد چنین پارکی دست کم برای ۵۰۰ نفر ایجاد اشتغال کرده که می‌تواند منبع مناسبی برای درآمد شهرداری باشد.

سرپرست جدید شهرداری رشت افزود: سال‌های واگذاری این پروژه به سرمایه‌گذار کم و غیرقابل توجیه اقتصادی است.

بهارمست همچنین پرداخت مطالبات پرسنل شهرداری را همواره یکی از دغدعه های مهم خواند و خاطرنشان کرد: تاکنون حقوق‌های معوق پاکبانان، نگهبانان و پرسنل فضای سبز تا تیر ماه پرداخت شده است. وی با بیان اینکه ماهانه ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه پرسنلی شهرداری رشت است بیان داشت: واضح است که برای رسیدن به چنین عددی باید تلاش های فراوانی صورت بگیرد.

وی از مسدودی ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی حساب شهرداری در روز دوم سرپرستی خود خبر داد و گفت: در این راستا جلسات متعددی گذاشته و پیرامون تخصیص مبالغ ارزش افزوده به شهرداری بحث و تبادل نظر شده است.

سرپرست شهرداری رشت با بیان اینکه سرانه کلانشهری همچون رشت باید بیشتر از سرانه فعلی باشد بر لزوم جدی گرفتن تخصیص مالیات ارزش افزوده به این نهاد تاکید کرد.

به گفته بهارمست مطالبات شهرداری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان است.

وی گفت: پروژه‌هایی همچون شهر شادی و بازی جزء پروژه‌های سرمایه گذاری مطلوب است و باید طبق قرار قبلی از ظرفیت سرمایه گذار بخش خصوصی در زمینه اتوبوس ها نیز استفاده شود./

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز