خبرگزاری کار ایران

عضو شورای‌شهر با ویرانه خواندن رشت عنوان کرد:

مغایرت برخی انتصابات در شهرداری رشت با اساسنامه سازمان‌های مربوط/ ابلاغ های مدیریتی سفارشی در شهرداری

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۲۲۷

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به سرگردانی نیروهای حجمی شهرداری رشت در بخش رفت و روب و فضای سبز گفت: اصل ۴۴ قانون اساسی که در دوران فعالیت شورای سوم رشت درباره برخی از کارگران بخش فضای سبز و رفت و روب شهرداری اعمال شد تضییع حقوق کارگران شهرداری رشت را رقم زد.

به گزارش ایلنا از رشت،  محمد حسن علیپور با انتقاد از انجام انتصابات اخیر در شهرداری رشت اظهار کرد: برخی از انتصابات اخیر در شهرداری رشت خارج از چارت قانونی شهرداری انجام شده و شهردار رشت باید نسبت به این اقدامات پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه تمامی یازده عضو شورا به شهردار رشت رای موافق دادند افزود: متاسفانه عملکرد مسعود نصرتی در حوزه انتصابات بسیار ضعیف بوده و هر فردی می تواند از طریق واسطه و به صورت سفارشی ابلاغ مدیریتی در شهرداری رشت دریافت کند.
علیپور با تاکید بر اینکه شهردار کلانشهر رشت باید مقتدر باشد بیان کرد: برخی از انتصابات در شهرداری رشت با اساسنامه سازمان های مربوطه مغایرت دارد و یقینا این نوع اقدامات در روند توسعه رشت تاثیرات مخربی دارد.
 
وی به بررسی طرح شورایاری‌ها در کمیسیون فرهنگی شورای رشت اشاره کرد و گفت: تمامی اعضای شورا و شهروندان از مشکلات محلات رشت مطلع هستند و به نظر می رسد این طرح با اهداف سیاسی و انتخاباتی در حال پیگیری است.
 
علیپور با انتقاد از عملکرد سرای محلات رشت افزود: در شورای گذشته موضوع راه اندازی سرای محلات رشت را مطرح کردند و حال پس از گذشت این مدت هیچ اقدام موثری در این حوزه مشاهده نشده و سرای محلات رشت با تمامی هزینه های هنگفتی که به همراه داشت به مکانی برای آموزش گل دوزی و غیره تبدیل شده است.
 
عضو شورای اسلامی شهر رشت باابراز گلایه از وضعیت فعلی رشت بیان کرد: رشت به ویرانه تبدیل شده و شهروندان در محلات مختلف با مشکلات متعددی مواجه بوده و مشکلات اقتصادی نیز بر انبوه گلایه ها افزوده است.
 
علیپور اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری بخش های کارگری شهرداری رشت به بخش خصوصی را تضییع حقوق این قشر از جامعه دانست و‌گفت: با اعمال ماده ۴۴ قانون اساسی در دوران فعالیت شورای سوم رشت و واگذاری حوزه کارگری به بخش خصوصی در حق کارگران بخش رفت و روب و فضای سبز شهرداری رشت ظلم بزرگی انجام شد و افرادی که در آن سالها این ظلم را بر قشر ضعیف کارگر در شهرداری رشت تحمیل کردند در حال حاضر در زندان ها به سر می برند .
 
عضو شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر لزوم رفع مشکلات کارگران شهرداری رشت بیان کرد: در شورای سوم رشت به اسم خصوصی سازی بر اساس اصل ۴۴ قانون موجب بروز مشکلاتی برای قشر کارگر در شهرداری رشت شد که امیدوارم با برنامه ریزی های انجام شده هر چه سریعتر مشکلات حوزه کارگری شهرداری رشت برطرف شده و این قشر از حقوق واقعی و قانونی خود برخوردار شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز