خبرگزاری کار ایران

آغاز عملیات اجرای نخستین پارک انرژی های تجدید پذیر در محدوده مسکن مهر

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۹۲۸

رئیس شورای اسلامی شهر رشت بیان کرد: عملیات اجرایی نخستین بوستان انرژی‌های نو (تجدید پذیر) در محدوده منطقه ۵ شهرداری رشت ، مسکن مهر، آغاز شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، سید امیر حسین علوی، با سرمایه‌گذاری بر تولید انرژی از منابع پایدار تاکید کرد و گفت: این بوستان که به همت مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری و سازمان سیما، منظر و فضای سبز در حال اجراست، تلاش دارد تا هزینه‌های برق این بوستان را با اجرای صفحات خورشیدی تامین کند.

وی ابراز کرد: ایجاد درخت خورشیدی که پنل‌های خورشیدی در آن کار گذاشته می‌شود و همچنین احداث آلاچیق‌هایی با سقف صفحات خورشیدی و نیمکت‌هایی که مجهز به ذخیره انرژی خورشیدی هستند و ... طرح های در دست اقدام این بوستان است.
 
رئیس شورا همچنین گفت: ست‌های ورزشی این بوستان با دیگر بوستان‌ها متفاوت است و نیروی محرک مکانیکی استفاده کنندگان از این ست‌ها ذخیره شده و روشنایی بوستان را تامین می کند.
 
علوی، آموزش استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر در این بوستان را از دیگر اهداف این بوستان خواند و افزود: احداث مزرعه سبز در محدوده منطقه ۳ نیز از دیگر برنامه‌های مدیریت محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری است تا بتوان در این مزرعه، میوه و سبزیجات سالم و ارگانیک تولید و مستقیم به دست مصرف‌کننده رساند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز