خبرگزاری کار ایران

شیرزاد تاکید کرد:

گسترش کتابخوانی با شعار ممکن نیست/لزوم افزایش زیر ساخت‌ها برای توسعه کتابخوانی

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۲۸۰

نایب رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با اشاره به اینکه گسترش مقوله کتاب و کتابخوانی با شعار ممکن نیست، گفت: در دنیای امروز که فضاهای مجازی بخش عمده‌ای از زندگی روزمره انسان را تحت شعاع قرار داده، مساله کتاب و کتابخوانی مغفول مانده است.

به گزارش ایلنا از رشت، فاطمه شیرزاد در حاشیه مراسم افتتاح بوستان کتاب در خیابان رودباری رشت اظهار کرد: این بوستان در محدوده شهرداری منطقه ۴ رشت احداث شده و علاوه بر نقاشی های دیواری سه بعدی در کف و فضاها، از دیگر امکانات نیز برخوردار است.

وی با بیان اینکه سرانه مطالعه در رشت با استانداردها فاصله دارد، تصریح کرد: باید در این مباحث واقعیت‌ها را مطرح کرد و با تلاش و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب در راستای توسعه و همگانی کردن امر کتابخوانی گام برداشت.

شیرزاد به نقش مسئولان فرهنگی در گسترش کتابخوانی در جامعه اشاره کرد و گفت: بوستان کتاب در زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع ایجاد شده و المان‌های مربوط به کتاب و کتابخوانی در این بوستان نصب شده که امیدواریم مورد توجه و استقبال شهروندان و علاقه‌مندان به این حوزه قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه برای گسترش کتابخوانی در جامعه باید به اقدامات مدرن و مطرح دنیا توجه شود، افزود: ایجاد انگیزه و زیر ساخت‌های مناسب و مورد پسند نسل امروزی می‌تواند موجب تقویت این حوزه شده و باید با تسهیل کردن دسترسی به کتاب در راستای تقویت امر کتابخوانی تلاش شود.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی شورای رشت با اشاره به اینکه کتاب یار مهربان دیروز، امروز و فردای همه است بیان کرد: توجه به کتابخوانی باید از دوران کودکی فرهنگ‌سازی شود و سهولت بخشیدن دسترسی به کتاب می‌تواند در این مهم بسیار تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز