خبرگزاری کار ایران

شکریه خبر داد:

از توسعه گردشگری در باغ لاکان تا احداث کافه کتاب/ ۱۶ طرح سرمایه‌گذاری آماده واگذاری

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۸۵۳

نماینده شورای رشت در سازمان سرمایه گذاری گفت: باغ ۴۵۰ هکتاری واقع در لاکان، پس از واگذاری از سوی منابع طبیعی به تازگی به نام شهرداری‌رشت سند مالکیت خورده و بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری در حیطه گردشگری است.

به گزارش ایلنا از رشت، جلال الدین محمد شکریه گفت: پس از تشکیل سازمان سرمایه گذاری، از اسفند‌ماه سال گذشته، بسته‌های سرمایه‌گذاری در این سازمان مطالعه و آماده شده و بر همین اساس ۱۶ طرح سرمایه‌گذاری از سوی سازمان سرمایه‌گذاری فراخوان شد.

 نماینده شورای رشت در سازمان سرمایه گذاری اظهار کرد: باغ ۴۵۰ هکتاری واقع در لاکان، پس از واگذاری از سوی منابع طبیعی به تازگی به نام شهرداری رشت سند مالکیت خورده و بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری در حیطه گردشگری است.

وی دیگر طرح های سرمایه گذاری را نیز نام برد و یادآور شد: استفاده از سرمایه‌های بخش خصوصی برای راه اندازی مجدد شهربازی در باغ محتشم، مجموعه خوراک وسلامت، تجهیز و به روز کردن و نگهداشت بوستان ملت، احداث مجموعه اقامتی دهکده چوبی و ایجاد مجموعه خدمات گردشگری از جمله این طرح‌هاست.

عضو شورای‌شهر ادامه داد: ایجاد مجموعه گردشگری در جنگل سراوان، ایجاد مجموعه توریستی، درمانی و کاشت و صادرات گیاهان دارویی در محدوده منطقه۵، احداث مجموعه تفریحی پارک آبی و پارک گردشگری ۱۴هکتاری در محدوده منطقه ۴ از دیگر طرح های آماده واگذاری است.

شکریه بر توسعه زیر ساخت‌های متناسب با افزایش سرانه مطالعه نیز تاکید کرد و افزود: در همین راستا طرح احداث کافه کتاب در محدوده گلباغ نماز و شهید انصاری مطالعه شده و امیدواریم بتوانیم چنین فضاهایی را در دیگر نقاط شهر نیز گسترش دهیم.

احداث زمین فوتبال چمن مصنوعی، احداث پارکومتر، ایستگاه های اتوبوس و احداث سرویس های بهداشتی، از دیگر طرح هایی بود که شکریه برشمرد و افزود: مهمترین زیرساخت مورد نیاز در حوزه حمل و نقل و ترافیک ایجاد شبکه فیبرنوری و کارت شهروندی است و با اعلام آمادگی ۸ سرمایه گذار در هفته آتی، واگذاری این طرح بررسی نهایی می‌شود.

نماینده شورا در سازمان سرمایه گذاری تصریح کرد: تاکنون ۱۰۰ نفر سرمایه‌گذار برای ۱۶ طرح یاد شده اعلام آمادگی کرده‌اند و امیدواریم سازمان سرمایه‌گذاری با نگرش جدیدی که دارد، پروسه اداری استفاده از سرمایه‌های بخش خصوصی را تسهیل کرده و شاهد تحول در حوزه عمرانی و توسعه همه جانبه شهر رشت باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز