خبرگزاری کار ایران

شهردار رشت خبر داد:

تمام سرعت کاه‌ها جمع آوری می‌شوند/ نصب بیش از ۴۰۰ دوربین ثبت تخلف در سطح شهر

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۰۴۱

شهردار رشت از جمع آوری تمام سرعت گیر ها در سطح شهر خبر داد و گفت: در ۱۲ ماه آینده دوربین‌های کنترل ترافیک از ۳۹ به ۴۰۰ عدد افزایش می یابند.

به گزارش ایلنا از رشت، مسعود نصرتی با اشاره به افتتاح مرکز کنترل ترافیک شهرداری رشت در دو نقطه اظهار کرد : یکی از این مکان ها شهرداری رشت و دیگری مرکز کنترل ترافیک راهور استان است ‌که هر دو به هم متصل بوده و در ارتباط با یکدیگر خواهند بود.

شهردار رشت با اشاره به تحلیل ترافیکی توسط کارشناسان و اپراتورهای شهرداری رشت، گفت : این کارشناسان به تحلیل مواردی همچون بازگشایی معابر ، نیازمندی خیابان ها به چراغ های راهنمایی و رانندگی، ایجاد ریل های همسطح و غیر همسطح، رسیدگی به امورات مربوط به دوربرگردان ها و سایر مباحث ترافیکی می پردازند.

وی افزود : تیم بحران شهرداری در مواقع بحران می توانند از طریق مرکز کنترل ترافیک ، تمام شهر را رصد کرده و دیگر لازم نیست همچون گذشته در مواقع بحران به دور زدن در سطح شهر بپردازند.

نصرتی ادامه داد : پلیس راهور گیلان نیز همزمان با فعالیت مرکز کنترل ترافیک شهرداری برای‌رانندگان متخلف اقدام به اعمال قانون می کند.

وی خاطر نشان کرد : نبستن کمربند ایمنی ، عبور از چراغ قرمز ، پارک دوبله ، سرعت و سبقت غیرمجاز و ورود به محدوده پیاده راه فرهنگی از جمله تخلفاتی است که شامل اعمال قانون شده و به صورت پیامک به رانندگان ارائه می شود.

شهردار رشت از وجود ۳۹ دوربین ثبت تخلف در سطح شهر رشت خبرداد و تصریح کرد: بر اساس امضای تفاهم نامه اولیه با بانک شهر قرار است در ۱۲ ماه آینده تعداد این دوربین ها از ۳۹ به ۴۰۰ عدد افزایش یابد.

نصرتی گفت : این دوربین ها در تمام‌معابر ، چهار راه ها و تقاطع های رشت نصب خواهند شد.

به گفته وی تمام سرعت کاه ها در سطح شهر جمع آوری و به جای آن متناسب باسرعت مجاز هر منطقه دوربین های ثبت تخلف نصب می شوند .

شهردار رشت ادامه داد : هدف شهرداری از چنین اقدامی فرهنگ سازی مقوله ترافیک به دور از هدف درآمدزایی است .

نصرتی با اشاره به خیابان های کم عرض و فراوانی خودروهای سطح شهر، رعایت مقررات مربوط به فرهنگ ترافیک را از شهروندان خواستار شد و افزود : با رعایت این فرهنگ می شود شاهد کاهش ترافیک در رشت شد.

به گفته وی درآمدهای ناشی از ایجاد مرکز کنترل ترافیک در شهرداری رشت برای زیرساخت های شهر و حل مشکلات ترافیک شهری استفاده خواهد شد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز