خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا:

سازمان بهزیستی باید پیشتاز در توانمندسازی اجتماعی باشد

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۳۶۳

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: با توجه به گستردگی مأموریت‌های بهزیستی این سازمان باید پیشتاز در توانمندسازی اجتماعی باشد و آموزش و بازتولید مهارت‌های اجتماعی در سرلوحه فعالیت های آن قرار بگیرد.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در مراسم معارفه رئیس جدید اداره بهزیستی آستارا بیان کرد: تمام ماموریت های این سازمان در راستای افزایش کیفیت زندگی است و این امر تنها به افراد تحت پوشش خلاصه نمی‌شود سایر بخش‌های جامعه نیز تحت پوشش آن قرار دارند.

وی افزود: همه ما نیازمندیم زندگی بهتری داشته باشیم و مهارت‌های لازم در این زمینه را بیاموزیم در واقع یکی از برنامه‌های سازمان بهزیستی نیز همین است که برای اقشار مختلف جامعه مهارت آموزی داشته باشد تا فضا به سمتی پیش برود که زندگی مطلوب‌تر فراهم شود.

به گفته وی؛ اقدامات پیشگیرانه همگی نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد و آموزش محور بودن از مهمترین اقدامات پیشگیرانه است.

وی اضافه کرد: دغدغه شهرستان آستارا به دلیل برخورداری از فرهنگ و ویژگی های خاصی که دارد بیشتر اجتماعی فرهنگی است ما در این شهرستان با توجه به غفلت هایی که از گذشته در حوزه اجتماعی شده است درگیر برخی چالش هایی هستیم که پویایی بیشتر سازمان بهزیستی را می‌طلبد، از همین رو انتظار دارم با یک نگاه تحول‌آفرین در بحث آموزش مهارت ها، خانواده ها و اقشار مختلف مردم را آگاه کند.

فرماندار آستارا یکی از محورهایی که این شهرستان دنبال آن است را بحث آموزش دانست و گفت: آموزش یکی از اقدامات پیشگیرانه است البته از ظرفیت خیرین و کسانی که توانمندی های مختلفی دارند نیز باید استفاده کرد و آنها را به سمت دستگیری هایی که لازم است هدایت نمود تا شاهد تحول بیشتر در حوزه بهزیستی باشیم.

وی خارج شدن یک مدیر از گردونه مدیریتی شهرستان را به خاطر ضعف ندانست و گفت: این تغییرات بیشتر به خاطر شرایطی است که پیش می آید و همراهی هایی که با برنامه‌های دولت صورت می‌گیرد، اتفاق می افتد و دلیلی بر عدم شایستگی مدیر پیشین نیست.

رنجکش رئیس جدید اداره بهزیستی شهرستان آستارا را از جنس فعالیت‌های اجتماعی دانست و گفت: آقای پور افقی سابقه حضور در شورای اسلامی شهر که یک نهاد اجتماعی است را دارد و با این تجربه و تحصیلات مرتبط می تواند در مجموعه جدید اثربخش باشد.

وی تاکید کرد: در حوزه تغییرات مدیریتی در شهرستان سعی کردیم از برگزیدگان جامعه آستارا منتخبینی داشته باشیم اولویت اصلی ما هم انتخاب شهروندان آستارایی برای پیشبرد امور است چرا که اعتقاد داریم با شناختی که از فرصتها و چالش های شهرستان دارند می توانند اثربخش باشند.

 فرحناز نوبخت راد معاون پیشگیری سازمان بهزیستی استان گیلان نیز در این مراسم ضمن تشکر از استقبال شهروندان آستارایی از این انتصاب گفت: سازمان بهزیستی یکی از متولیان رفاه اجتماعی است که برای آحاد مختلف مردم خدمات رسانی می کنند این مهم را هم چراغ خاموش انجام می دهد تا کرامت انسانی افراد حفظ شود.

وی از افزایش خدمات گسترده سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: این سازمان از پیش از تولد افراد تا بعد از مرگ آنها خدمات متفاوتی ارائه می‌کند اما امسال نیز مأموریت های آن از ۱۷۵ خدمت به ۲۱۵ خدمت افزایش پیدا کرده است.

 در پایان مراسم فرشادپور افقی با دریافت حکم خود از دست فرماندار آستارا به عنوان رئیس جدید اداره بهزیستی شهرستان مشغول به کار شد و از زحمات خانم شهبازی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز