خبرگزاری کار ایران

در دیدار مسئولان شهری رشت با هیئت ژاپنی مطرح شد؛

پیشنهاد ساخت باغ و رستوران ژاپنی در رشت/ ورود سالانه36 میلیون گردشگر به گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۲۷۴

شهردار رشت در دیدار با هیئت سرمایه گذار ژاپنی پیشنهاد ایجاد دو رستوران رشتی و ژاپنی در باغ ژاپنی رشت را مطرح کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، شهردار کلانشهر رشت در دیدار با هیئت سرمایه گذار ژاپنی که پیرامون احداث باغ ژاپنی در این شهر برگزار شد ضمن ابراز خرسندی از حضور میهمانان در شهر باران‌های نقره ای اظهار کرد: با توجه به معرفی اقلیم و فضای سبز رشت در سطح بین الملی، احداث نمونه ای از باغ ژاپنی برای مسئولان این شهر بسیار خوشایند است .

احداث باغ ژاپنی در شهر رشت بسیار ارزشمند خواهد بود

مسعود نصرتی با اشاره به ورود سالانه ۳۶ میلیون‌ مسافر به گیلان گفت: این استان از بالاترین آمار گردشگری برخوردار است و بدون شک بازدید گردشگران از این باغ بسیار ارزشمند خواهد بود .

وی افزود : بازدید این گردشگران از باغ ژاپنی به معرفی فناوری باغ در ژاپن می انجامد بنابراین انتظار می رود مشارکت این ۲ کشور در قالب دانش فنی و به صورت داوطلبانه گسترش یابد .

افزایش تبادلات ایران و ژاپن

شهردار رشت از وجود آمادگی همه جانبه برای به سرانجام ‌رسیدن این پروژه خبر داد و خاطر نشان کرد: امید است که در آینده شاهد تبادلات دانشگاهی، کشاورزی و صنعتی میان این دو کشور باشیم.

نصرتی تصریح کرد: باغ ژاپنی در رشت باید تعریف متفاوتی داشته باشد و انتظارات این شهر از ایجاد چنین باغی باید برآورده شود زیرا گیلان با مرکزیت رشت از لحاظ آمار گردشگر دارای برند جهانی است.

وی وجود ۲ رودخانه زرجوب و گوهر رود و تالاب عینک در رشت را از ویژگی‌های انحصاری این شهر اعلام کرد و بیان داشت: هرچند تلاش‌ها برای برطرف کردن مشکلات موجود در این رودخانه‌ها ادامه دارد اما برای حل این مشکل از هیئت سرمایه‌گذار ژاپنی نیز انتطار مساعدت می رود.

 پیشنهاد ایجاد رستوران ژاپنی در رشت

شهردار رشت با اشاره به ثبت این شهر به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی از سال ۲۰۱۵ توسط یونسکو گفت: رشت جزو ۲۵ شهر خوشمزه جهان بوده و صاحب برند است و با دارا بودن بیش از ۱۷۰ نوع خوراک پیشنهاد می شود که ۲ رستوران سنتی رشتی و ژاپنی نیز در این باغ تعبیه شود.

باغ ژاپنی در رشت حضور گردشگران خارجی را به همراه دارد

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز اظهار کرد : سرمایه‌گذاری در رشت نشان از هوش سرشار سرمایه‌گذاران دارد .

احمد رمضانپور نرگسی رشت را دروازه اروپا خواند و خاطر نشان کرد : گیلان با مرکزیت رشت به کوه و دریا مرتبط است و از طریق دریا به کشورهای آسیای میانه و کشورهای اروپایی متصل می‌شود و بی شک باغ ژاپنی در رشت گردشگران خارجی خود را به همراه خواهد داشت .

وی تصریح کرد : مردم به سرمایه گذاران ژاپنی اعتماد دارند و سرمایه گذاران ژاپنی نیز باید بدانند که از سرمایه گذاری در رشت نسبت به سرمایه گذاری در کشورهای دیگر، به مراتب سود بیشتری کسب خواهند کرد .

این عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه نماینده عالی دولت به همراه شورا و شهردار به دنبال توسعه شهری و سرمایه گذاران داخلی و خارجی هستند افزود: این مهم فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاران خواهد بود .

احداث باغ ژاپنی در رشت مایه مباهات است

در این نشست همچنین مدیر ارشد پروژه مشارکت داوطلبانه بین المللی ژاپن نیز که به گفته خود برای نخستین بار به رشت سفر کرده است احداث باغ ژاپنی در این شهر را مایه مباهات ژاپن اعلام کرد .

ایشی گامی توشیو گفت : اجرای چنین طرحی قرار است برای نخستین بار در ایران و در رشت انجام شود و این نخستین همکاری ژاپنی ها در زمینه طرح های داوطلبانه خواهد بود.

وی افزود: آمار ۳۶ میلیونی گردشگری در گیلان با مرکزیت رشت نشان دهنده پر بازدید بودن این باغ در آینده است.

باغ ژاپنی موجب ارتباط بیشتر و مستحکم تر با ایران می شود

مدیر ارشد پروژه مشارکت داوطلبانه بین المللی ژاپن با بیان اینکه احداث باغ ژاپنی تنها نمونه برای شناساندن این کشور به دنیا است بیان داشت: این‌باغ فرصتی برای شناسایی فرهنگ ژاپن به مردم ایران است و این امر موجب می شود ارتباط بیشتر و مستحکم تری با ایران ایجاد شود .

ایشی گاما توشیو گفت : تنوع خوراک در رشت موجب شده تا با اشتیاق بیشتری به احداث باغ در این شهر اقدام کنیم.

وی افزود : اگر همه مراودات اداری به خوبی پیش رود، داوطلب اجرای این پروژه در تیرماه به رشت سفر می کند.

باغ ژاپنی محلی برای تبادل دانش فنی 

معاون امور بین الملل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیز اظهار کرد: با احداث باغ ژاپنی، حوزه جدیدی از همکاری ها درهر دو کشور اتفاق می افتد.

محمد هادی دریایی گفت : احداث این باغ با اسلوب و خصوصیات باغ ژاپنی همراه بوده و محلی برای تبادل دانش فنی و تبادلات مرتبط دیگر خواهد بود.

وی اجرای چنین طرحی در کشور را نخستین تجربه خواند و افزود : اجرای آن، حمایت و پایش مخصوص به خود را می طلبد.

در این نشست علاوه بر هیئت سرمایه گذار ژاپنی و نصرتی شهردار رشت، احمد رمضانپور نرگسی، محمد حسن علیپور و اسماعیل حاجی پور سه تن ازاعضای پنجمین دوره شورای اسلامی کلانشهر رشت، مریم گل احضار رییس سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری رشت، پریسا رستگار رئیس اداره بین الملل شهرداری رشت و هومن روایی مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی شهر نیز حاضر بودند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز