خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

ساخت بیمارستان هزار تخت خوابی در لاکان رشت

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۰۸۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ساخت بیمارستان هزار تخت خوابی در لاکان رشت خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، شاهرخ یوسف زاده چابک رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار داشت: ۲۵ درصد فعالیت حوزه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی و ۷۵ درصد عوامل اثرگذار حوزه سلامت در خارج از دانشگاه علوم پزشکی فعالیت می کنند.

وی به نقش مهم سازمان های مردم نهاد در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: بر این اساس وزارت بهداشت و درمان معاونت اجتماعی را تعریف کرد و واحد معاونت اجتماعی در دانشگاه های علوم پزشکی نیز راه اندازی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تدوین برنامه راهبردی ده ساله حوزه محیط زیست توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد و افزود: اعتقاد ما این است محیط زیست متعلق به ما نیست و مربوط به آیندگان است و اداره محیط زیست به تنهایی نمی تواند حافظ محیط زیست باشد.

یوسف زاده چابک خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی بیمارستان‌های گیلان مجهز به زباله سوز هستند و زباله عفونی جدیدی از بیمارستان خارج نمی شود و انباشت زباله نداریم.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان‌های استان تا قبل از سال گذشته فاقد دستگاه تصفیه فاضلاب بودند گفت: عزم خود را جزم کردیم تمام بیمارستان‌های گیلان مجهز به تصفیه خانه شوند و بیمارستان جدیدی افتتاح نخواهد شد مگر اینکه تصفیه خانه آن به طور کامل راه اندازی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان فاضلاب بیمارستان ها را یکی از عوامل آلودگی رودخانه‌های زرجوب وگوهررود عنوان کرد و گفت: امیدواریم با راه اندازی تصفیه‌خانه برای تمامی بیمارستان ها بخشی از مشکل آلودگی این دو رودخانه حل شود.

یوسف زاده چابک ۷۴ درصد علت مرگ و میر را بیماری های غیرواگیر نظیر فشارخون، دیابت و تروما اعلام کرد و تاکید کرد: امروزه بر خلاف گذشته بیماری های واگیر تهدید کننده حوزه سلامت نیستند.

وی استان گیلان را کهنسال‌ترین استان کشور دانست و افزود: جمعیت جوان گیلان رو به کاهش است و این موضوع یکی از معضلات استان گیلان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه رشت تنها مرکز استانی در کشور است که بیمارستان جامع ندارد تصریح کرد: حق مردم است که یک بیمارستان جامع داشته باشند و بر این اساس نقشه جامع درمان استان را پیش بینی کردیم و این نقشه می تواند برای قرن ها الگوی مناسبی باشد.

یوسف زاده چابک از ساخت بیمارستان هزار تخت خوابی در لاکان رشت خبر داد و گفت: پرونده ساخت این بیمارستان در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در دست بررسی است و در مراحل نهایی کار است.

وی همچنین ابراز داشت: پیگیر این هستیم یک بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی در لاکان نیز راه اندازی کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان راه درمان بیماری های غیر واگیردار را پیشگیری عنوان کرد و خاطرنشان کرد: پیشگیری از طریق آموزش و نظارت دقیق صورت می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز