خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در گیلان عنوان کرد:

حرکت اوقاف بر مبنای اصول علمی و فرهنگی باشد

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۴۲۹

نماینده ولی فقیه در گیلان بر حفظ موقوفه‌ها گفت: حرکت اوقاف باید بر مبنای اصول علمی و فرهنگی باشد.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در دیدار با مدیرکل و جمعی از رؤسای اداره‌های اوقاف و امور خیریه گیلان به مناسبت هفته وقف با تسلیت ایام اربعین و رحلت و شهادت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) اظهار کرد: موقوفه‌ها امانت الهی محسوب می‌شوند و مدیران اجرایی امانتدار آن هستند.

وی، امانتداران را بهترین بندگان خداوند عنوان کرد و افزود: مردم بهترین‌های خود را به خدا هدیه می‌کنند و مدیران باید امانتداری امین باشند.

امام جمعه رشت با تأکید براینکه رفتار مدیران باید به‌گونه‌ای باشد مردم با اعتماد کامل اموال خود را وقف کنند، بیان کرد: مردم باید به اوقاف اعتماد داشته باشند و مسؤولان را امین خود بدانند.

آیت‌الله قربانی، بقاع متبرکه را مأمنی برای مردم دانست و تصریح کرد: زیربنای اعتقادی جامعه از بقاع متبرکه صورت گرفته و به آن باور داریم.

وی بر حفظ موقوفه‌ها تأکید کرد و یادآور شد: حرکت اوقاف باید بر مبنای اصول علمی و فرهنگی باشد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: اوقاف باید مکان‌های مقدس را حفظ کند و دقت داشته باشد موقوفه‌ها تبدیل به اموال دیگران نشود.

ثبت 40 وقف جدید در گیلان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در دیدار مذکور به وجود 941 بقعه متبرکه و بیش از پنج هزار موقوفه در استان اشاره کرد و گفت: گیلان مقام سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

حجت‌الاسلام ستار علیزاده به وجود حدود 22 هزار رقبه در گیلان اشاره کرد و افزود: حفظ موقوفه‌ها و بهره‌وری آنها از برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه است.

وی از اخذ 750 سند مالکیت رقبه‌های گیلان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و بیان کرد: اقدام قضایی برای موقوفه‌های استان انجام شده و تاکنون 73 دادخواست در محاکم قضایی مطرح شده، 49 پرونده تعیین تکلیف شده، 37 مورد له موقوفه‌ها و بقاع متبرکه صادر شده و 22 مورد حکم اجرایی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه شناسایی موقوفه‌های جدیدالاکشف از برنامه‌های این اداره کل است، تصریح کرد: امسال حدود 30 هکتار زمین به ارزش 80 میلیارد تومان در شهرستان‌های انزلی، تالش و ... در استان شناسایی شده است.

علیزاده به اجرای 11 پروژه عمرانی در موقوفه‌های گیلان اشاره کرد و گفت: اجرای پروژه‌های مذکور 160 میلیارد ریال ارزش افزوده دارد ضمن اینکه 300 شغل جدید ایجاد می‌شود.

وی از تشکیل کمیته یاوران وقف در گیلان خبر داد و یادآور شد: 30 کمیته یاوران وقف در استان تشکیل شده و از ابتدای سال جاری تاکنون 40 وقف جدید در گیلان داشتیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز