خبرگزاری کار ایران

فرماندار رودبار عنوان کرد:

استفاده ازقابلیت‌های گردشگری رودبار برای ایجاد اشتغال

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۲۸۰

فرماندار رودبار گفت: از قابلیت‌ها و جذابیت‌های گردشگری رودبار باید برای ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار بهره بگیریم.

به گزارش ایلنا، اسماعیل میرغضنفری در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان که با حضور نماینده رودبار و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد گفت:  داشتن اقلیم های مختلف، نمادها ابنیه و وجود جاذبه های تاریخی، طبیعی، مذهبی و فرهنگی، جشنواره های مختلف گلدهی سوسن چلچراغ، انار انبوه و برداشت زیتون ، آیین ها و مراسمات مختلف همانند علم واچینی شاه شهیدان و 28 صفر همراه با جنگلها، مراتع و ییلاقات خوش آب و هوا از استعداد بالای این شهرستان برای جذب توریست و گردشگر نشان دارد. 
فرماندار رودبار سرو هزار ساله هرزویل، قله درفک، تپه‌های باستانی مارلیک وکلورز ، پل خشتی لوشان و انبوه، غار دربند رشی، امامزادگان واجب‌التکریم، سدهای سفیدرود و آیت‌اله بهجت حاشیه زیبای آنها و در‌ختان همیشه سرسبز زیتون شهرستان رودبار را زمینه مناسب جذب گردشگران و مسافران دانست و یادآور شد" برای نیل به این مهم باید از انرژی سرشار جوانان و طراحان و سرمایه گذاران علاقمند استفاده کنیم.
وی همچنین عبور میلیون‌ها مسافر و گردشگر از رودبار را فرصت مغتنمی برای دید و بازدید از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان دانست و گفت: وجود تابلوهای راهنما و نصب شناسنامه این مناطق زیبا، بکر و گردشگر پذیر حداقل کاری است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی به دو طرح تهیه شده گردشگری در روستاهای اسطلخ جان و دیورش اشاره کرد و گفت: این دو طرح که توسط جوانان خوش فکر و با استفاده از امکانات موجود و طبیعی منطقه تهیه شده،نیازمند حمایت و همراهی مسئولان هستند. زیرا هیچگونه تخریب منابع طبیعی را در پی ندارند و به محیط زیست هم آسیب نمی رسانند.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی هم این شهرستان را با اشاره به وجود اقوام و اقلیم های مختلف، مناطق مختلف گردشگری و تنوع محصولات کشاورزی ایران کوچک دانست و گفت: همکاری و همدلی مسئولان مرتبط را برای بهره‌گیری از این ظرفیت‌های مناسب خواستاریم.

منوچهر جمالی با بیان اینکه هدف ما آسیب رساندن به جنگل و مرتع، آلوده ساختن محیط زیست و از بین بردن کشاورزی نیست از مدیران این دستگاهها در شهرستان خواست با همکاری ادارات کل به نتایجی مثبت، ماندگار و به نفع مردم برسند تا با فراهم سازی اشتغال بومی و زیرساختهای مناسب زمینه بازگشت جوانان و شهروندان رودباری را فراهم کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم در این نشست از ایجاد سایت موزه تاریخی مارلیک در رودبار خبرداد و گفت: این پروژه بزرگ که در قالب اعتبارات ملی انجام می شود فرصت مغتنمی برای تبدیل این منطقه به جاذبه بین المللی است.

رضا علیزاده طبیعت گردی و بوم گردی را در دستور کار میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دولت دانست و گفت: پروژه‌های منجر به اشتغالزایی و توسعه شهرستان مورد حمایت میراث فرهنگی قرار می گیرد.

وی به استعداد بالقوه گردشگری دیورش و تلاش برای رفع موانع آن در کارگروه رفع موانع تولید استان اشاره کرد و گفت: اگر بسترهای زیرساختی و زیربنایی مناسب دیورش فراهم گردد این روستا به موقعیت ممتاز در شهرستان و استان تبدیل می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز