خبرگزاری کار ایران

اقدام توریستی و فعالیت‌های مبتنی بر محیطی در روستاهای کنار تالاب

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۴۶۵

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان گفت: در تمام روستاهایی که در کنار تالاب قرار دارند باید اقدامات توریستی و استراتژی اکوتوریسم و فعالیت‌های مبتنی بر محیطی انجام گیرد.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان  در نشست بررسی روستای بدون بیکار با محوریت روستای جیرسر باقر خاله در مسجد ولیعصر (عج) این روستا گفت: با توجه به مطالعاتی که پیرامون روستاهای حاشیه تالاب انجام شد روستای جیره سر به‌عنوان روستای الگو برای اجرای طرح گردشگری طبیعی یا توریسم انتخاب شد.

مازیار سید نژاد تصریح کرد: هدف از اجرای طرح این نیست که گردشگر وارد روستا شده و نهایت استفاده را بکند ولی سودی نصیب روستاییان نشود بلکه هدف از حضور گردشگر و وجود تالاب در روستا، ایجاد شغل و افزایش درآمد روستائیان است.

وی بابیان اینکه در بحث زیر بنایی آموزش و بحث صنایع‌دستی برنامه‌ریزی‌های خوبی برای روستاها صورت گرفته است گفت: استانداری در جهت روکش آسفالت خیابان روستا، احداث آلاچیق برای پذیرایی از مسافران و ایجاد یک رستوران تلاش‌های خوبی به عمل‌آورده است.

سید‌نژاد اذعان داشت: در تمام روستاهای که در کنار تالاب قرار دارند باید اقدامات توریستی و استراتژی اکو توریسم و فعالیت‌های مبتنی بر محیطی انجام گیرد.

وی ادامه داد: تجهیز کارگاه صنایع‌دستی برای رونق صنایع گردشگری در منطقه در حال انجام است و شرکت توسعه گردشگری فعالیت‌های خوبی در دست اقدام دارد و تمام‌کارهای روستائیان را از صفر تا 100 انجام و حتی کارهای وام را تا حدودی آسان می‌کند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با اشاره به تعیین بودجه برای تأمین برق منطقه و ایجاد پارکینگ اظهار کرد: در بحث راه با مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان مکاتباتی صورت گرفته و لایروبی انهار منتهی به دو تالاب نی به‌زودی انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز