خبرگزاری کار ایران

همزمان با روز خبرنگار انجام شد؛

بازدید خبرنگاران خبرگزاری‌های استان گیلان از انبار نفت رشت

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۱۲۳

ده نفر از خبرنگاران فعال حوزه های نفت و انرژی خبرگزاری‌های استان گیلان از مراحل دریافت، رسید، نگهداشت، ذخیره سازی و ارسال فرآورده های نفتی به مبادی مصرف سوخت در انبار نفت شهید بهمنی مقدم رشت بازدید کردند .

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس تاسیسات و عملیات انبار نفت، علیرضا احسانی، در جریان این بازدید تعداد نفت‌کش‌های فعال استان گیلان را که وظیفه سوخت‌رسانی به مجاری مصرف داخل و خارج استان را برعهده دارند 121 دستگاه عنوان کرد .

وی با تشریح شرایط و خطرات کار در انبار نفت بحران را برای کارکنان و مسئولان نفت کشور و استان امری بدیهی و ذاتی عنوان کرد و گفت: با توجه به ریسک پذیری بالای عملیات صنایع نفتی ، ما همواره آمادگی مواجهه با بحران را داشته و با برنامه ریزیهای همیشگی درصدد پیشگیری آن هستیم و در بدترین شرایط نیز از نظر تامین سوخت استان مشکلی نداریم. 

وی تعداد فرآورده های نفتی را که از انبارنفت ری و قزوین از طریق خط لوله 16 اینچ به انبار نفت رشت می رسد سه فرآورده شامل؛بنزین، نفت‌سفید و نفت گاز(گازوئیل) عنوان کرد که عملیات انتقال و توزیع آن با استانداردهای مشخص وایمنی بالا انجام می گیرد .

این مقام ارشد انبار نفت رشت  با اشاره به مصرف روزانه محصولات نفتی در استان گفت :  ما با دارا بودن 20 لاین بارگیری توان بارگیری ۱۱ میلیون لیتر را در طی 24 ساعت در انبار نفت گیلان داریم اما در مجموع روزانه ۸ میلیون لیتر بارگیری انجام میشود که بیشترین آن مربوط به  بنزین جایگاههای استان است .

وی با بیان اینکه مصرف کنندگان فرآورده های نفتی استان  تنها پمپ‌های بنزین نیستند افزود:  بزرگترین مصرف کننده شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان  نیروگاه سیکل ترکیبی استان است که روزی حدود 5 تا 9  میلیون لیتر مصرف نفتگاز دارد و بعد مرغداریها وبخش  کشاورزی است و در نهایت کوچکترین مصرف کنندگان ما خانوار فاقد گاز طبیعی هستند که هنوز سهمیه نفت سفید ماهانه دریافت می کنند .

رئیس تاسیسات و عملیات انبار نفت همچنین به موقعیت استراتژیک انبارنفت رشت اشاره کرد و گفت : این انبار تدارکاتی تامین سوخت مناطق همجوار قزوین , اردبیل , زنجان و چالوس را نیز برعهده دارد.  

 بازدید از آزمایشگاه کنترل کیفیت سوخت بخش دیگری از برنامه خبرنگاران را در انبار نفت شامل شد و مسئول کنترل کیفیت فرآورده ها ی انبار نفت , وحید علیزاده صفت , کنترل نفتکش قبل و بعد از بارگیری , کنترل فرآورده ها درانبار و همچنین کنترل فرآورده های تخلیه شده در جایگاهها بصورت دوره ای را از اهم فعالیتهای نظارتی این واحد عنوان کرد.

بازدید خبرنگاران خبرگزاری‌های استان گیلان از انبار نفت رشت

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز