خبرگزاری کار ایران

هفته گذشته رخ داد؛

معاملات پررونق انواع فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی در بورس انرژی

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۶۹۲

چهارشنبه هفته گذشته با معامله انواع فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی در بورس انرژی و با حجم تقریبی ۴۵ هزار تن به ارزش تقریبی ۶۰ میلیارد تومان، یکی از روزهای خوب این بورس در نخستین ماه تابستان ۹۶ به شمار می‌آید.

به گزارش ایلنا، در جریان معاملات روز چهار‌شنبه (۱۴ تیرماه)، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای نفتای سنگین پالایش نفت لاوان، حلال ۴۰۲ پالایش نفت شیراز و تبریز، گاز مایع پالایش نفت آبادان و آیزوریسایکل پالایش نفت شیراز در رینگ بین‌الملل و حلال ۴۰۲، ۴۰۴ و ۴۱۰ پالایش نفت شیراز و آبادان، آیزوریسایکل پالایش نفت بندرعباس و تبریز، متانول پتروشیمی زاگرس و میعانات گازی پالایش گاز خانگیران (S-۵۰۰) در رینگ داخلی معامله شدند.

با معامله انواع فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی در روز چهارشنبه با حجم تقریبی  ۴۵ هزار تن به ارزش تقریبی ۶۰ میلیارد تومان یکی از روزهای خوب اولین ماه تابستان ۹۶ به شمار می‌آید، پیشتازی رینگ صادراتی بازار فیزیکی با عرضه و معامله نفتای سنگین پالایش نفت لاوان، پس از آخرین عرضه در تاریخ هشتم خردادماه ۹۶ و استقبال خریداران از میعانات گازی پالایش گاز خانگیران (S-۵۰۰) در رینگ داخلی از نکات قابل توجه معاملات روز چهارشنبه به شمار می‌رود.

در جلسه معاملاتی امروز (شنبه، ۱۷ تیرماه) کالاهای آیزوریسایکل، آیزوفید، حلال ۴۰۲ و حلال ۴۰۴ پالایش نفت تبریز، گاز مایع صنعتی، بوتان، پروپان و برش سنگین پتروشیمی بندرامام در رینگ داخلی و حلال ۴۰۲ پالایش نفت شیراز، حلال ۴۰۲ پالایش نفت اصفهان و آیزوریسایکل پالایش نفت شیراز در رینگ بین‌الملل عرضه خواهند شد.

دومین هفته تیرماه ۱۳۹۶ با تقویت و گسترش عرضه‌های رینگ بین‌الملل ازسوی شرکت‌های پالایش نفت تبریز، شیراز، آبادان و لاوان همراه بود و نتیجه این همراهی نیز معامله بیش از ۳۶ هزار تن انواع فرآورده‌های هیدروکربوری در رینگ صادراتی است.

از سوی دیگر باید به تعداد ۴۸ عرضه نقش آفرین در رینگ داخلی اشاره کرد که در مجموع هفته دوم تابستان ۹۶ را با معامله ۶۴ هزار تن انواع فرآورده هیدروکربوری به ارزش بیش از ۸۲ میلیارد تومان به پایان رساندند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز