خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان خبر داد:

اجرای طرح‌های اقامتگاه‌های بوم‌گردی با استفاده از تسهیلات کم بهره در روستاهای گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۷۷۳

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان گفت : طرح های اقامتگاه های بوم گردی با استفاده از تسهیلات کم بهره در روستاهای گیلان برای تقویت اقتصاد خانوارهای روستایی اجرا می شود.

به‌گزارش ایلنا از رشت، مدیرکل امور روستایی و شوراهای‌استانداری گیلان‌ضمن بیان این مطلب افزود: قابلیت‌های طبیعی، آب و هوای معتدل، سنت غذایی متنوع و خاص، فرهنگ غنی، معماری بومی واجد ارزش و وجود راه‌های مواصلاتی مناسب به عنوان مولفه‌هایی است که بستر توسعه اقامتگاه های بوم‌گردی در عرصه های روستایی استان را فراهم آورده اند.

وی تصریح‌کرد: تفاهم نامه احداث اقامتگاه‌های بوم گردی بر اساس همکاری فیمابین دفتر امور روستایی و شوراها، اداره کل میراث فرهنگی به عنوان دستگاه تخصصی، صندوق کارآفرینی امید  برای اعطای تسهیلات کم بهره با سود 4 درصد و همچنین شرکت توسعه گردشگری استان به عنوان تسهیلگر حوزه گردشگری بهدلیل اخذ مجوزهای لازم و رعایت اصول فنی در احداث واحدهای اقامتی بوم گردی طراحی شده و با همکاری این دستگاه ها و توسط روستاییان و سرمایه گذاران محلی تحقق خواهد پذیرفت.

سید مازیار سیدنژاد خاطرنشان کرد: بر همین اساس آموزش و اطلاع رسانی در خصوص ضوابط و فرآیند اجرایی طرح های اقامتگاه های بوم گردی و شرایط استفاده از تسهیلات کم بهره ، برای دهیاران و روستاییان استان طی ماه های آتی صورت خواهد پذیرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز