خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان:

دهیاری‌ها، نماد تحقق مشارکت عمومی در فرآیند توسعه روستایی هستند

asdasd
کد خبر : ۴۴۸۴۹۴

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان در گردهمایی دهیاران و مسئولان فنی دهیاری های استان گفت: دهیاری ها در تحقق مشارکت عمومی و مدیریت محلی درجهت نیل به توسعه پایدار روستایی نقش تأثیرگذار دارند.

به گزارش ایلنا از رشت، سید مازیار سیدنژاد در گردهمایی دهیاران و مسئولان فنی دهیاری‌های استان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، افزود : در راستای اجرای بند «و» تبصره 6 قانون بودجه سال 95، 140 پروژه عمرانی به مبلغ پنجاه و سه میلیارد ریال در روستاهای گیلان تعریف شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه ها با هماهنگی فرمانداری ها در مناطق مختلف در حال اجراست خاطرنشان کرد: این پروژه های عمرانی در زمینه احداث و تجهیز بوستان های روستایی، توسعه زیرساخت های گردشگری، احداث و تجهیز پایگاه های آتش نشانی، احداث پل، هدایت آب های سطحی و بهسازی معابر و بازارچه های روستایی است که سال آینده شاهد بهره برداری از آنها خواهیم بود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری برضرورت قرار گرفتن سایر ابعاد و مولفه‌ها بویژه موضوع اقتصاد در توسعه ی روستایی تأکید و تصریح کرد: نگاه دولت یازدهم در توسعه روستاها فقط عمرانی نیست و در سال های اخیر موضوعاتی همچون اشتغال زایی و توانمندسازی روستائیان از سوی برنامه ریزان و تصمیم سازان مورد توجه قرار گرفته است.

وی به تلاش های صورت گرفته در دولت تدبیر وامید  با هدف مشارکت حداکثری جامعه روستایی در فعالیت های اقتصادی و ارتقای سطح درآمد روستاییان اشاره کرد و گفت: در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، در دولت تدبیر و امید تفاهم نامه هایی بین معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و بانک ها و موسسات عامل به امضاء رسیده است.

سیدنژاد افزود: این تفاهم نامه ها شامل اعطای تسهیلات کم بهره با شرایط مناسب برای طرح های تولیدی و اشتغالزا در روستاها در زمینه های گردشگری، شیلات، صنایع تبدیلی و تولیدی است که تنوع بخشی به اقتصاد روستایی و اشتغالزایی در روستاها از اهداف اصلی آن به شمار می رود و در آینده ای نزدیک نتایج مثبت این اقدامات دولت در حوزه توسعه روستایی بیشتر مشاهده می شود.

وی به تاکیدات استاندار گیلان در زمینه تحقق طرح های اشتغال زا و توسعه اشتغال های پایدار در روستاهای استان در جهت اجرایی نمودن سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره و خاطرنشان کرد: در این خصوص بیش از صد طرح اشتغال‌زایی در روستاهای استان از طریق دفتر امور روستایی استانداری به بانک عامل معرفی شدند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گفت: تاکنون 56 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره از طریق بانک سینا به 12 طرح اشتغال‌زایی روستایی در گیلان اختصاص پیدا کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز