خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ثبت احوال گیلان خبر داد:

پایین بودن نرخ ولادت در گیلان نسبت به میانگین کشوری

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۴۴۷

مدیرکل ثبت احوال گیلان گفت: نرخ تولد در این استان با 9 / 11 در هزار نفر جمعیت ، پایین تر از میانگین کشوری است.

به گزارش ایلنا از رشت، قاسم روحانی فر امروز در همایش روز ملی جمعیت در سالن اجتماعات مرکز بهداشت استان گیلان در رشت بیان کرد: نرخ ولادت در کشور 5 / 19 در هزار نفر جمعیت است.
روحانی فر نرخ فوت در استان گیلان را 2 / 6 در هزار نفر جمعیت عنوان و اظهار کرد: نرخ فوت در کشور 8 / 4 در هزار نفر جمعیت است.
مدیرکل ثبت احوال گیلان همچنین با بیان این که نرخ ازدواج در گیلان 5 / 8 و طلاق 7 / 2 در هزار نفر جمعیت است، افزود: این در حالی است که نرخ ازدواج در کشور 9 و طلاق 3 / 2 در هزار نفر جمعیت است.

وی افزود: بر اساس آمارهای ثبتی میانگین سن طلاق در استان برای مردان، 37 سال و برای زنان 33 سال است.
روحانی فر در ادامه سخنانش با اشاره به سیاست های کلی ابلاغی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری در سی ام اردیبهشت سال 93 با توجه به اهمیت مقوله جمعیت برای جبران کاهش نرخ رشد جمعیت و نرخ باروری اضافه کرد: سیاست‌های کلی جمعیت دارای 14 بند است که دستگاه‌های مسئول بایستی همکاری‌های لازم را برای تحقق آن داشته باشند.

مدیرکل امور فرهنگی اجتماعی استانداری گیلان نیز در این همایش اظهار کرد: با توجه به آمارهای ارایه شده ، در رابطه با نرخ باروری، تولد، ازدواج و طلاق در این استان، آمار خوبی نداریم.

علی پورحسن  تصریح کرد: برای افزایش رشد جمعیت و نرخ باروری به یک سری اقدامات حمایتی نیاز است که استانداری بایستی فرهنگ سازی و زیرساخت ها را فراهم کند.

وی ادامه داد: برای دستیابی به آمار جمعیتی مطلوب به برنامه ریزی نیازمندیم که تحقق این مهم نیز همت دستگاه های اجرایی را می طلبد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز