خبرگزاری کار ایران

با حضور خاوری برگزار شد؛

نخستین جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی راه‌های گیلان در سال 96

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۲۲۹

نخستین جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی راه‌های گیلان در سال 96 با حضور مدیرکل راه و شهرسازی با محوریت ایمنی راه‌ها برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان ضمن تبریک سال نو و میلاد با سعادت امیرالمومنین حضرت امام علی(ع) از زحمات مجموعه دستگاه های دست اندرکار امر تسهیلات و خدمات سفر به استان گیلان در نوروز 96، که با تمام امکانات و خالصانه، عزم خود را برای فراهم ساختن اسباب آسایش و رفاه و امنیت مسافران در ایام تعطیلات نوروز جزم کرده بودند و اقدامات رضایت بخشی در جهت میزبانی شایسته از میهمانان نوروزی و بهبود و ارتقای کیفیت خدمات رسانی در بخش های مختلف انجام گرفت، تشکر کرد.

شعبانپور با بیان اینکه با همت همه این دستگاه ها خوشبختانه در ایام تعطیلات نوروزی گره ترافیکی در درون شهری و برون شهری نداشتیم.

وی همچنین به افزایش 17 درصدی مسافر ، 31 درصدی خودر و افزایش 48 درصدی تردد در نوروز 96 نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: با وجود این افزایش مسافر و خودرو خوشبختانه از 25 اسفند تا 16 فروردین تلفات نوروزی ۹۵ ، ۴۷ نفر و تلفات نوروز ۹۶ ، ۴۳ نفر  بود که کاهش ۸.۵ درصدی داشتیم و هرچند هنوز میانگین کشوری اعلام نشده ولی از این نظر وضعیت خوبی داریم.

وی همچنین اظهار داشت: آمار کشته شدگان تصادفات جاده ای تا پایان سال ۹۴ تعداد ۶۴۹ نفر بود که این آمار در سال 95 با کاهش  ۳.۵ درصدی به تعداد 626 نفر تقلیل پیدا کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان اضافه کرد :  از آنجائیکه بخش اعظمی از کشته شدگان تصادفات جاده ای مربوط به عابرین پیاده و راکبین موتور سیکلت است، با دستور استاندار و همت دستگاه های ذیربط استان در سال 95 تلاش مصاعفی انجام شد که ماحصل آن کاهش 7.4 درصدی تلفات عابرین پیاده و کاهش 16.5 درصدی تلفات راکبین موتورسیکلت در سال 95 نسبت به سال 94 بود.

علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی با اجرای پروژه ادامه 3.2 کیلومتر آزاده راه رشت – قزوین ، ادامه محور سنگر سیاهکل و پروژه راه پل که در روزهای آخر سال 95 به بهره برداری رسید، نقش بسیار زیادی در کاهش ترافیک  و به تبع آن، تصادفات جاده ای و ایمنی تردد را به همراه داشت تا موهبت های استان برای مسافرین و استفاده کنندگان از جاده ها رضایت بخش بوده و با خاطره ای خوش استان را ترک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز