خبرگزاری کار ایران

محدویت های ترافیکی در برخی از محورهای مواصلاتی کشور اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۵۸۲

مرکز مدیریت راه های کشور محدودیت های ترافیکی ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی در برخی از محورهای مواصلاتی کشور را اعلام کرد.

مرکز مدیریت راه های کشور محدودیت های ترافیکی ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی در برخی از محورهای مواصلاتی کشور را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، این مرکز اعلام کرده است که تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز یکشنبه ۱۱ آبان تا ساعت ۲ بامداد چهارشنبه ۱۴ آبان ماه ۹۳ از محورهای کندوان، هراز، فیروزکوه و تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع است.

همچنین تردد همه خودروها از ساعت ۱۵ روز سه شنبه ۱۳ آبان ماه تا ساعت ۲ بامداد روز چهارشنبه ۱۴ آبان از کرج به مرزن آباد ممنوع بوده و با اعلام مأموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۸ روز سه شنبه ۱۳ آبان تا ساعت ۲ بامداد روز چهارشنبه ۱۴ آبان از ۱۵ کیلومتری جنوب مرزن آباد(محدوده دزدبن) به سمت کرج یکطرفه خواهد بود.

در محور هراز تردد همه تریلرها از محور یادشده همچنان ممنوع بوده و تردد همه کامیون ها و کامیونت ها از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه مورخ ۱۲،۱۳ و ۱۴ آبان و همچنین از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز یکشنبه ۱۱ آبان ماه از محور هراز ممنوع است.

در محور کندوان تردد همه تریلرها، کامیون ها و کامیونت ها، همچنان ممنوع شده و در محور فیروزکوه تردد همه تریلرها از ساعت ۶ تا ۲۴ روز های دوشنبه و سه شنبه این هفته از تهران به قائمشهر و بالعکس، ممنوع است.

محور فرعی شمشک دیزین واقع در استان های البرز و تهران از ساعت ۱۵ روز ۲۹ مهر تا اطلاع بعدی به دلیل بارش برف مسدود و تردد از محور کرج - گچسر - مرزن آباد انجام می شود.

محور رودسر - رحیم آباد واقع در استان گیلان از ساعت ۱۲ مورخ ۴ آبان ماه به دلیل بالا آمدن سطح رودخانه مسیر تا اطلاع ثانوی مسدود و عبور از محور جایگزین کلاچای – بی بالان رحیم آباد انجام می شود.

آزادراه چالوس – مرزن آباد(شمال به جنوب)، واقع در استان مازندران از ساعت ۱۵ روز ۴ آبان ماه تا اطلاع بعدی به دلیل ریزش کوه مسدود و تردد از محور قدیم مرزن آباد – چالوس و بالعکس انجام می شود.

محور هراز تونل جدید گردنه امام زاده هاشم، واقع در استان های تهران و مازندران از ۱۷ مهر تا ۱۷ دی به دلیل ادامه اجرای عملیات آب بندی، نصب جت فن و ایمن سازی تونل، مسدود و تردد به صورت رفت و برگشت خارج از تونل(از گردنه امامزاده هاشم) انجام می شود.

در محور کرمان راین حسین آباد جیرفت(ساردوئیه جیرفت) واقع در استان کرمان به دلیل مداخله با ترافیک شهری‏ و تردد در جاذبه های گردشگری و عبور ۲۳ کیلومتری از مسیر فرعی، تردد خودروهای سنگین و حاملان فرآورده های نفتی ممنوع و مسیر جایگزین محور ترانزیت کرمان دهبکری جیرفت، معرفی می شود؛ تردد وسایل نقلیه سواری در محور فوق بلامانع است.

محور قم گرمسار و بالعکس واقع در استان های تهران‏، سمنان و قم، به دلیل تمدید اجرای عملیات راهسازی، تا اطلاع بعدی مسدود و مسیر جایگزین برای خودروهای سواری آزادراه قم تهران، برای نقلیه سنگین محور قدیم قم تهران و در ادامه برای همه خودروها، جاده امام رضا(ع) به سمت پاکدشت و گرمسار خواهد بود.

آزادراه تهران قم(باند شرقی) مقطع واقع در استان تهران تا ۱۳ دی غیر از بعدازظهر سه شنبه، پنجشنبه و جمعه هر هفته، از ساعت ۷ تا ۱۷ به دلیل اجرای عملیات روکش آسفالت حدفاصل محدوده عوارضی تا انتهای حوزه استحفاظی اداره کل راه و ترابری استان تهران تردد همزمان با اجرای عملیات، با محدودیت و رعایت احتیاط انجام می شود.

محور کرج - چالوس(کندوان) واقع در استان البرز، از ۷ مهر تا ۲۰ اسفند از ساعت ۹ تا ۱۶ و ۲۱ تا ۶ صبح به دلیل اجرای عملیات بهینه سازی سیستم روشنایی تونل های شماره ۲ و ۳ تردد همزمان با اجرای عملیات، با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط انجام می شود.

براساس این گزارش، کل تردد ثبت شده طبق اطلاعات ۹۷۱ تردد شمار جاده ای نسبت به روز قبل ۸.۶ درصد افزایش را نشان می دهد، همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه ها ۱۸ درصد و کمترین تردد بین ساعات ۴ تا ۵ صبح انجام شده است.

براساس اطلاعات دریافتی از دوربین های نظارتی، تصاویر دریافتی از گشت های شعب راهداری سراسر کشور و سامانه های هوشمند تردد شمار بر خط، در حال حاضر به استثنای محورهای مسدود و ممنوع ذکر شده در پایین، بقیه محورهای مواصلاتی کشور باز و تردد در آنها به روال عادی در جریان است.

به دلیل بارش برف در برخی محور های مواصلاتی کشور رانندگانی که قصد تردد در محور استان های سردسیر و برف خیز را دارند، حتماً زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

در همین مدت همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه ها ۱۸ درصد، اوج تردد بین ساعات ۱۶ تا ۱۷ و کمترین تردد بین ساعات ۴ تا ۵ صبح صورت پذیرفته که هموطنان با آگاهی از این موضوع می توانند ساعات مناسب تری را برای سفر انتخاب کنند.

آزادراه کرج - تهران و تهران - کرج، آزادراه کرج - قزوین و قزوین - کرج، محور ساوه - تهران، محور شهریار - تهران، آزادراه تهران - قم و قم - تهران و مسیر تبریز - ایلخچی در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین تردد را داشته اند.

مرکز مدیریت راه های کشور در اطلاعیه دیگر اعلام کردهاست که محور عشق آباد - بردسکن در استان خراسان جنوبی که به علت بارش شدید باران و آبگرفتگی مسدود شده بود، با تلاش عوامل راهداری این استان در نخستین ساعات بامداد روز جاری بازگشایی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز