خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل گاز گیلان:

۹۰ هزار خانوار روستایی را به شبکه گاز متصل کردیم/ مصرف بهینه عامل پایداری جریان گاز است

asdasd
کد خبر : ۴۴۴۶۰۵

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در نشست خبری با خبرنگاران به سوالات ایشان درخصوص مسائل مرتبط با گاز پاسخ داد.

به گزارش ایلنا از رشت، ظهیری در نشست خبری با خبرنگاران گفت: شرکت ملی گاز ۵۰۰ سال نخست عمر خود را به گاز رسانی و گسترش شبکه‌های گاز در کشور پرداخت و هم اکنون در آغاز ۵۰ سال دوم عمر خود، افزایش کیفیت در عملکرد را سرلوحه کار خویش قرار داده است.

مدیر عامل گاز گیلان با اشاره به این موضوع افزود: افزایش کیفیت عملکرد با فرهنگ سازی در کشور می‌سر خواهد شد و این فرهنگ سازی نیازمند یاری اصحاب رسانه می‌باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با بیان موضوع قطع گاز از سوی ترکمنستان گفت: هم اکنون تامین پایدار گاز سرلوحه اهداف دولت می‌باشد.

ظهیری اظهار داشت: هم اکنون ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز در کشور تولید می‌شود که حدود ۷۰ درصد سبد انرژی کشور را تامین می‌نماید و این آمار بسیار بالایی است ولی مصرف نادرست، خطری در راه پایداری جریان گاز در کشور می‌باشد.

وی با اشاره به این مطلب افزود: هدف، درست مصرف کردن گاز است، لذا می‌توان با مصرف بهینه گاز و کاهش دمای منازل، روزانه تا حجم ۳۰ میلیون مترمکعب در مصرف گاز در کشور صرفه جویی کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان اظهار داشت: عملکرد شرکت گاز استان در گازرسانی به روستاهای گیلان به حدی خوب بوده است که تحسین مهندس عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز و معاون وزیر نفت را به دنبال داشته است و این مهم با برنامه ریزی مناسب و استفاده درست از منابع مالی و بهره گیری از نیروی انسانی متخصص و متعهد میسر شده است.

وی در همین راستا گفت: بر طبق مصوبه شورای اقتصاد، شرکت گاز استان می‌بایست تا پایان سال۹۶ هفتاد هزار خانوار روستایی جدید را از نعمت گاز بهره‌مند سازد و امروز در حالی که سال ۹۶ هنوز به پایان خود نرسیده است، شرکت گاز گیلان ۹۰ هزار خانوار روستایی را به شبکه گاز متصل نموده است.

ظهیری درخصوص مطالبات شرکت گاز استان گیلان از مشترکین گفت: مبالغ زیادی در حوزه‌های خانگی، حمل و نقل و صنعتی طلب داریم که با تعامل در حال وصول آن‌ها و کم کردن این میزان می‌باشیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان اظهار داشت: مصرف گاز در آذر امسال نسبت به مدت مشابه سال ۴۵ درصد افزایش داشته که از این میزان ۲۵ درصد مربوط به رعایت نکردن صرفه جویی و رفتار روانی مشترکین در مواجهه با سرما و افزایش بی جهت دمای منازل می‌باشد.

وی همچنین گفت: میزان گاز وارداتی از ترکمنستان حداکثر حدود ۲ درصد کل ظرفیت تولید گاز در کشور می‌باشد و مشترکین فهیم شرکت گاز می‌توانند با صرفه جویی در مصرف گاز وکاهش دو درجه‌ای دمای منزل پایداری جریان گاز را در کشور تضمین نمایند.

ظهیری در پایان گفت: هم اکنون ۹۵ درصد خانوارهای شهری و روستایی استان از نعمت گاز برخوردارند و بر اساس تعریف شرکت ملی گاز، گیلان، استان سبز بلحاظ گازرسانی می‌باشد ضمن اینکه با گازرسانی به ۷۸ روستای دیگر استان با جمعیتی بالغ بر ۱۸ هزار خانوار که عمدتا روستاهای کوهستانی را شامل می‌شود، درصد بهره‌مندی خانوارهای روستایی استان به ۹۵ درصد خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز