خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

اشاعه فرهنگ اصیل گیلان وظیفه صدا و سیما و رسانه است

asdasd
کد خبر : ۴۱۱۵۶۹

استاندارگیلان گفت: اشاعه فرهنگ اصیل گیلان وظیفه صدا و سیما و رسانه است.

به گزارش ایلنا از رشت، در مراسم معارفه مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان، محمدعلی نجفی با قدردانی ویژه از علی عسکری ریاست سازمان صدا و سیما و دارابی معاون امور استان‌ها بواسطه‌ انتخاب مدیر بومی، متخصص، ارزشی و مجرب برای تصدی صدا و سیمای مرکز گیلان بیان کرد: ما به نظام شایسته‌سالاری و چرخش مدیران با تجربه در کشور اعتقاد داریم اما از اینکه مدیری بومی که توانایی بالایی در صدا و سیما داشته و دارد در این پست منصوب شده بسیار خرسندیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز در زمان انتصاب طلوعی نگرانی‌هایی در غیر بومی بودن وجود داشت گفت : معتقدیم که فرزندان ایران اسلامی می توانند در استانهای مختلف به کشور و نظام خدمت کنند و طلوعی در این مدت کوتاه توانست ضمن خدمات شایسته مزیت‌های نسبی و دغدغه‌های موجود در گیلان را به خوبی شناسایی و مطرح کند.

 نجفی افزود: قطعا با نگاهی که طلوعی در تهران دنبال می‌کند باز هم به گیلان کمک خواهند کرد و ما نیز در استان کمک می‌کنیم تا فضایی فراهم کنیم تا صدا و سیما در اشاعه عملکرد نظام و دولت بهتر عمل کند.

استاندار گیلان افزود: از بخش‌های مختلف صدا و سیما با مدیریت جدید حمایت لازم را خواهیم کرد تا عملکرد خادمین به نظام و دولت به خوبی به مردم منعکس شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه متأسفانه استعدادهای گیلان در فضای فرهنگی کشور به خوبی بیان نمی‌شود، خاطر نشان کرد: گیلان افتخار آفرینانی در سطح کشوری دارد که در ترسیم نقش آنان و اشاعه‌ی این فرهنگ غفلت صورت گرفته است.

وی افزود : هنرمندان هم می توانند  در بخش فرهنگ و هنر به صورت شایسته این مهم را ترویج دهند.

استاندار گیلان تدوین طرح تحول رسانه‌ای گیلان را زمینه‌ای برای ایجاد فضای جدید در سازمان‌ها عنوان کرد و افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی را مکلف کردم تا با هم افزایی اندیشه‌ها به این بخش بپردازند.

وی به مشکلات موجود در بعد سخت افزاری صداوسیمای استان که از مدت‌ها قبل باقیمانده است اشاره و خاطر نشان کرد: اگر چه اقدامات استانی و ملی خوبی انجام شده اما به نسبت خیلی از استان‌ها گیلان در این بخش عقب مانده است.

نجفی اظهار داشت : از امکانات استانی و فرصت‌های موجود برای ترویج و عمومی سازی بخش فرهنگی گیلان کمک خواهیم کرد.

وی صرفه جویی، دوری از تجمل گرایی، حفظ محیط زیست را از مشکلات موجود دانست و تصریح کرد: چه کسی بهتر از صداوسیما می توانند در این زمینه فرهنگ سازی کند. 

نجفی یکی از مسائلی که جامعه از آن رنج می‌برد را فرهنگ تجمل گرایی و مصرف دانست و افزود : با نگرش جدیدی که در صدا و سیمای کشور اتفاق افتاده می‌توان از نقش رسانه ملی در خرید کالای ایرانی و صرفه‌جویی در مصرف گرایی فرهنگ سازی کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان ترویج فرهنگ رعایت بهداشت فردی و جمعی و حفظ محیط زیست را بسیار ضروری عنوان و خاطر نشان کرد: عدم رعایت اصولی باعث می‌شود که امروز نگران شیرابه‌های زباله‌ی سراوان، زرجوب، گوهررود و تالاب انزلی باشیم.

وی با بیان اینکه پرداختن برنامه های نمایشی گیلان به دعوای  زنان و مردان نسبت به یکدیگر را زیبنده‌ی خانواده‌های گیلانی نیست افزود : باید به جای اشاعه‌ی چنین مسائلی فرهنگ مهر، محبت و عشق ورزیدن به یکدیگر را ترویج دهیم  تا با ساخت آثار فاخر این بخش ها بیشتر به نمایش گذاشته شود.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد : نشر ادب و اخلاق گیلانیان  و فرهنگ اصیل گیلان وظیفه صدا و سیما و رسانه است.

وی با تأکید بر اینکه نباید گاهی اخبار را با سلایق شخصی تغییر دهیم گفت : ما مجاز نیستیم با حضور در پشت تریبون‌ها هر چه در اندیشه و ذهن ماست بیان کنیم.

وی اظهار داشت : گاهی موضوعاتی از رسانه ملی بیان می‌شود که نگاه صدا و سیما، مدیریت ارشد استان و جامعه‌ی فرهنگی و مطبوعاتی نیست.

نجفی گفت : برای مخاطبان صدا و سیما باید نظرات اجتماع را منعکس کنیم نه اینکه نظر شخصی افراد را مطرح کنیم که برای برخی قابل لمس و درک نیست.

وی بر لزوم احترام به یکدیگر در بیان نظرات تأکید و تصریح کرد: این فضای همراه با آرامش نباید به فضایی مسموم تبدیل شود.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: پذیرفتن نقد رسانه‌ها بسیار مطلوب اما تخریب نامطلوب است که نباید به هیچ وجه جامعه را به آن سمت سوق دهیم.

وی به هدایت جامعه توسط رهبر معظم انقلاب به سمت گسترش اقتصاد مقاومتی اشاره و خاطر نشان کرد : دولت با تاسی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به صورت عاشقانه در بهره‌مندی از فرصت‌هایی که امسال مهیا شده استفاده خواهد کرد.

در این مراسم، از تلاش های علی طلوعی مدیرکل پیشین قدردانی و حسن ظهیری به عنوان مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز گیلان معرفی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز