خبرگزاری کار ایران

سلسله حمایت های ایلنا از مدیران موفق:

تعامل سازنده با رسانه ها و عملکرد موفق روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کلانشهر رشت

asdasd
کد خبر : ۳۹۱۱۶۸

اطلاع رسانی صحیح پروژه ها و عملکرد شهرداری به مردم قطعاً باید از طریق رسانه ها صورت گیرد که اگر این ارتباط و تعامل دوسویه به درستی برقرار نشود، عده ای منفعت طلب از طرق مختلف با برانگیختن عواطف و احساسات مردم و عدم آگاهی آنان درصدد تخریب و تضعیف مدیران شهری برخواهند آمد.

به گزارش ایلنا از رشت، سرپرستی خبرگزاری کار ایران (ایلنا) در گیلان در نظر دارد تا در کنار بیان نقاط ضعف و مشکلات موجود، از مدیران موفق و کارامدی که در راستای توسعه و آبادانی این استان محروم قدم بر می دارند حمایت نماید که قطعاً این مهم نیز یکی از وظایف خطیر رسانه ای ما است.

 در همین راستا اینبار فعالیت های چشمگیرروابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کلانشهر رشت در مرکز استان نقطه عطفی شد تا ما برآن شویم در جهت افزایش روحیه مدیران پرتلاش و خدمات رسانی بیشتر آنان به دستگاه ها و مردم شرحی از عملکرد مثبت آنان را برای مردم و مسئولان گیلان عنوان نماییم.

روابط عمومی های دستگاه ها و سازمانها نقش بسیار مهم و اثر گذاری در یک سازمان ایفا می کنند که مهمترین آن برقراری تعامل سازنده و مستمر و تخصصی با رسانه های گروهی و مطبوعات است.

نقش روابط عمومی در دستگاه های خدماتی مانند شهرداری که ارتباط مستقیم با زندگی روزمره مردم دارد بیش ازسایرین قابل اهمیت است.

اطلاع رسانی صحیح پروژه ها و عملکرد شهرداری به مردم قطعاً باید از طریق رسانه ها صورت گیرد که اگر این ارتباط و تعامل دوسویه به درستی برقرار نشود، عده ای سوء استفاده گر و منفعت طلب از طرق مختلف با برانگیختن عواطف و احساسات مردم  و عدم آگاهی آنان در صددتخریب و تضعیف مدیران شهری برخواهند آمد و میتوانند از این آب گل آلود برای خود صیدی داشته باشند. چرا که وقتی افکار عمومی با چگونگی فعالیت مدیران شهری خود آشنایی داشته باشند، تحت تاثیر این فضا قرار نگرفته و بعنوان یک ناظر از اعضای شورای اسلامی شهر که منتخب شهروندان هستند خواهند خواست که از مدیران پرتلاش و خدوم خود حمایت کرده و یا مدیران کم کار و ناتوان را از دور خارج نمایند.

با این اوصاف روابط عمومی ها می توانند نقش بسیار سازنده ای را در جهت تثبیت مدیریتی و ایجاد فضایی امن و حمایت های بیرونی و انگیزه برای مدیران یک سازمان فراهم نمایند که آثار مطلوب آن قطعاً به جامعه و مردم برخواهد گشت.

 در این راستا مدیریت جدید روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کلانشهر رشت با مکانیزم بسیار مطلوب و تعامل سازنده و توسعه محوری که با رسانه ها در مدت کوتاه حضور خود برقرار کرده است، بدون نگاه سیاسی و جناحی و ارتباط کاملاً حرفه ای با تمامی رسانه ها توانسته بعنوان یک صف شکن برای شهردار و مجموعه تیم مدیریت شهری کلانشهررشت ایفا نماید که اثرات مطلوب آن همانطور که عنوان شد به شهروندان برگشته و منتج به عمران و توسعه شهری کلانشهر رشت گردیده است.

هرچند یکی از کارها و مهمترین بخش فعالیت روابط عمومی شهرداری رشت ارتباط و تعامل سازنده با رسانه ها بوده است، اما در کنار این کار فعالیت ها و وظایف بسیاری را نیز بر عهده دارند که این مهم در ماه های اخیر بصورت کاملاً کلاسیک به انجام رسیده و توانسته نوع نگاه شهروندان و مسئولان و چهره های مطرح کشوری را به کلانشهر رشت تغییر دهد که نمونه بارز آن حضور رضا عطاران بازیگر معروف سینمای کشور در رشت بوده که فضای کنونی شهر رشت و پیاده راه فرهنگی را شبیه پاریس عنوان کردند.

همچنین نباید از فعالیت های شبانه روزی کارکنان روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کلانشهر رشت غافل بود که صادقانه در کنار فاطمه قدیمی به انجام وظایف خود مشغول هستند.

در هر صورت امیدواریم روابط عمومی های سایر دستگاه های اجرایی گیلان نیز همچون روابط عمومی شهرداری کلانشهر رشت بتوانند خود را به آن جایگاه برسانند تا نقش مهم آنان در توسعه سازمانی برای مدیران دستگاه های ذیربط مبرهن گردد که نتیجه آن آبادانی و شکوفایی گیلان در تمامی عرصه ها خواهد بود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز