خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس گیلان خبر داد

بازداشت اخلال‌گران چهارشنبه آخر سال تا پایان نوروز

رئیس پلیس گیلان از اجرای طرح ویژه چهارشنبه آخر سال به منظور جلوگیری از اختلال در نظم عمومی در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، سردار محمدرضا میرحیدری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نزدیک شدن به چهارشنبه پایان سال بیان کرد: یکی از نگرانی‌های خانواده‌ها آیین سنتی چهارشنبه پایان سال است.

فرمانده انتظامی گیلان افزود: در گذشته سنت چهارشنبه پایان سال بدون مشکل و عارضه برگزار می‌شد اما زمانی که دشمن در این زمینه ورود کرده و سبب ترویج راه‌های غلط شده، هر سال خسارت‌های بسیاری متوجه مردم به‌ویژه قشر جوان و نوجوان می‌شود.

میرحیدری از آسیب جدی پنج نفر به دلیل انفجار مواد محترقه در استان خبر داد و تصریح کرد: چهارشنبه پایان سال هنوز آغاز نشده اما طبق نظر پزشکان امیدی به احیای بینایی دو نفر از مصدومان مذکور نیست.

رئیس پلیس گیلان ادامه داد: از فعالیت واحدهای صنفی متخلف به طور کوتاه مدت و دائمی جلوگیری می‌شود و به این افراد جازه فعالیت نمی‌دهیم.

وی با بیان اینکه تعدادی از چشمان مصدومان انفجار مواد محترقه در سال گذشته تخلیه شده است، اظهارکرد: از خانواده‌ها استدعا داریم مراقب جوانان و نوجوانان باشند.

رئیس پلیس گیلان بر مراقبت خانواده‌ها از فرزندان در مقابل تحریک شبکه‌های اجتماعی تأکید کرد و یاداور شد: والدین فرزندان خود را در چهارشنبه آخر سال رها نکرده و تنها نگذارند.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به اینکه پلیس با نشاط جامعه مخالفتی ندارد، اظهار کرد: با آنها که بخواهند برای خانواده‌ها و نظم عمومی مزاحت ایجاد کنند، برخورد می‌شود.

وی به برخورد با خودروهای ایجادکننده سد معبر در چهارشنبه پایان سال در گیلان اشاره کرد و بیان داشت: خودروهایی که در روند ترافیک استان بی‌نظمی ایجاد کنند مدت یک ماه توقیف می‌شوند.

میرحیدری با تأکید بر برخورد شد با اخلال‌گران نظم و امنیت عمومی در چهارشنبه پایان سال، بیان کرد: افرادی که موجب بی‌نظمی و اختلال در نظم عمومی شوند تا پایان تعطیلات نوروز زیر نظر هستند و بازداشت می‌شوند.

رئیس پلیس گیلان گفت: چهارشنبه آخر سال پلیس به صورت محله‌محور در جامعه حضور پیدا می‌کند.

کد خبر : ۳۵۴۳۴۶