خبرگزاری کار ایران

رییس شورای‌های اسلامی گیلان

شهرداری‌ها در تحقق اهداف زیست محیطی شهری نقش خود را ایفا کنند

کاهش استفاده از کیسه‌های نایلونی تا حد زیادی می‌تواند در حفظ محیط زیست و سلامت افراد مؤثر باشد.

به گزارش ایلنا، رییس شوراهای اسلامی گیلان در پنجاهمین جلسه شورای اسلامی شهر لاهیجان با اشاره به جدی‌تر شدن مسئله حفظ محیط زیست در جهان‌ امروز و لزوم توجه بیشتر به ابعاد این مسئله از دیدگاه‌ مدیریت شهری، اظهار کرد: شهرداری ‌به‌ عنوان نهادی تأثیرگذار ، در تحقق اهداف حفاظت از محیط زیست شهری، نقش عمده‌ای‌ را عهده‌دار است.

حسینعلی خدایگانی افزود: پدران و مادران ما در گذشته با استفاده از زنبیل ، پاکت یا کیسه‌های پارچه‌ای خرید می‌کردند ولی متاسفانه در حال حاضر این سنت جای خود را به کیسه‌های پلاستیکی داده است.

وی گفت: کاهش استفاده از کیسه‌های نایلونی تا حد زیادی می‌تواند در حفظ محیط زیست و سلامت افراد مؤثر باشد؛ از همین رو باید فرهنگ استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای در میان مردم گسترش یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان افزود: می‌توان با استفاده از اهرم‌های تشویقی در تعرفه عوارض، برای مغازه‌دارانی که تمام یا بخشی از اجناس خود را با کیسه‌های پارچه‌ای یا پاکت عرضه می‌کنند، گامی موثر در کاهش زباله‌های زیان بار برداشت.

خدایگانی گفت: باید امانتدار خوبی برای نسل‌های آینده با حفظ و حراست از محیط زیست پیرامون خود باشیم و اگر ما در این زمینه کوتاهی کنیم قطعا آیندگان ما را نخواهند بخشید.

کد خبر : ۳۳۸۸۳۷