خبرگزاری کار ایران

آل‌محمدی مطرح کرد:

کمبود منابع‌مالی، مانع نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی گیلان

asdasd
کد خبر : ۳۳۰۰۵۶

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی این استان، دلیل عدم نوسازی را کمبود منابع مالی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناصر آل‌محمدی در نشست با خبرنگاران که در آستانه 26 آذر روز حمل و نقل برگزار شد، با بیان اینکه تحریم‌ها اثرات مخربی بر توسعه حمل و نقل در کشور داشته، اظهار کرد: هم اکنون ناوگان حمل و نقل عمومی کشور از شرایط استاندارد و خوبی برخوردار نیست.

وی افزود: علیرغم نیاز جدی به تقویت کمی و کیفی ناوگان حمل و نقل عمومی، بدلیل مشکلات موجود در تامین منابع مالی امکان این امر میسر نیست.

آل‌محمدی رکود در جابه‌جایی کالا را موجب بیکاری جمعی از رانندگان کامیون در گیلان دانست و عنوان کرد: بالغ بر 12 هزار راننده در بخش حمل و نقل عمومی این استان فعالیت می‌کنند که دارای کارت هوشمند هستند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با بیان اینکه در 8ماهه امسال حدود 5 میلیون تن کالا در گیلان توسط 370 هزار دستگاه جابه‌جا شده، گفت: 56 درصد از این جابجایی‌ها درون استانی و 44 درصد برون استانی بوده است.

وی ناوگان حمل و نقل عمومی استان را تنها جوابگوی شرایط عادی دانست و اذعان کرد: بطور مثال میانگین سنی مینی‌بوس در گیلان 29 سال و در کشور 23 سال است.

آل‌محمدی خاطرنشان کرد: هم اکنون 164 شرکت و موسسه حمل و نقل کالای داخلی و 108 شرکت حمل و نقل مسافر زیر نظر اداره کل حمل و نقل و پایانه های گیلان مشغول فعالیت هستند. همچنین 50 نمایندگی شرکت حمل و نقل بین‌المللی کالا در استان گیلان فعالیت دارند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان در پایان اظهار امیدواری کرد با برداشته‌شدن تحریم‌ها و رونق گرفتن روابط تجاری ایران با سایر کشورها، شرایط برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز