خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

بخش خصوصی متولی اصلی اشتغال و کاهش تورم است

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۴۹۲

فضای کسب و کار در گیلان مثبت است و برای بهتر شدن این فضا شورای گفتگو نقش مهمی دارد اما اگر سیستم بانکی ورود نکند اهداف مورد نظر استان محقق نمی شود.

استاندار گیلان در صبحانه کاری با شورای گفتگو با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با اقتصاد مقاومتی و رویکرد دولت تدبیر و امید برای تحقق این راهبرد مهم اقتصادی، همکاری و تعامل سیستم بانکی برای تحقق اقتصادمقاومتی را مهم و موثر خواند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی در هشتمین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی گیلان که صبح امروز در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن رشت برگزارشد، به رویکرد دولت در خارج شدن از رکود و اشتغالزایی اشاره و اضافه کرد: متولی اصلی اشتغال، کاهش تورم، خارج شدن از رکود و فضای آرام کسب و کار بخش خصوصی، فعالان بازار و کسب و کار هستند که بدون آنها و همکاری بانک ها، به اهدافمان نمی رسیم.

وی با اشاره به نقش جلسات شورای گفت و گو در کاهش بیکاری و حفظ رتبه نخست بهبود فضای کسب و کار گیلان در کشور گفت: تمامی مصوبات این شورا باید اجرایی شود.

نجفی افزود: فضای کسب و کار در گیلان مثبت است و برای بهتر شدن این فضا شورای گفتگو نقش مهمی دارد اما اگر سیستم بانکی ورود نکند اهداف مورد نظر استان محقق نمی شود.

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت همکاری بیشتر بانک ها برای اشتغالزایی و توسعه اظهار کرد: برای برون رفت از رکود در جهت رویکرد رییس جمهوری و دولت، حمایت و جدیت بانک های استان را طلب می کنیم.

وی با بیان اینکه در مجموع بانک ها کارنامه مثبتی از خود ارائه نکرده اند، تصریح کرد: بانک ها باید اعتباراتی را که به سازمان ها و دستگاه های مختلف استان از جمله بهزیستی و کمیته امداد تعلق گرفته؛ پرداخت کنند که در صورت عدم تحقق این مهم، عملکردشان پذیرفتنی نیست.

استاندار گیلان از سازمان ها و دستگاه های اجرایی نیز خواست تا مطالباتشان را از بانک ها اعلام کنند و افزود: برای خارج شدن از رکود، بخشی مربوط به تولید و بخش اعظمی به بانک ها برمی گردد.

نجفی خاطرنشان کرد: اگر سیستم بانکی جدی وارد نشود و کمک نکند، برای توسعه استان و تحقق اهدافمان با مشکل مواجه خواهیم شد.

استاندار گیلان حمایت و همکاری سیستم بانکی را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی موثر دانست و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی این که باید از امکانات محدود، استفاده بهینه کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش؛ با اشاره به کمبود منابع و عدم پیش بینی حوادثغیرمترقبه گفت: با تلاش دستگاه های اجرایی و عنایت دولت، با وجود قابل پیش بینی نبودن حوادثغیرمترقبه برای جبران خسارات بحران هایی همچون سیل و طوفان، دولت اعتبارت خوبی را در این زمینه به استان اختصاص داده است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان نیز دراین نشست با بیان اینکه استاندار به صورت ویژه نیز پیگیر نتیجه جلسات شورای گفت‌وگو است، عنوان کرد: برطرف شدن موانع تولید و سرمایه‌گذاری عامل مهم فضای کسب و کار است.

هادی تیزهوش تابان، با اشاره به اینکه گره‌های موجود در قانون تجارت از مشکلات عمده فعالان اقتصادی است، تصریح کرد: اصلاح رویه‌های حاکم بر قانون باید تضمین اجرای قراردادها و اخذ مجوزها و حمایت‌ از سرمایه‌گذاران اقتصادی را شامل شود.

به گفته وی، هیئت وزیران در جلسه ۱۹ مرداد سال جاری به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد تحرک اقتصادی، برطرف شدن موانع تولید و سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب و کار را تصویب کرد.

وی تشکیل شورای گفت‌وگو را به منظور تبادل نظر دولت و بخش‌های خصوصی و تعاونی و تسهیل فعالیت‌های اقتصادی این بخش‌ها عنوان کرد و متذکر شد: شورای گفت‌وگو به منظور بررسی و برطرف شدن موانع کسب و کار و اتخاذ تصمیم موثر برای اقدام‌های لازم در چارچوب قوانین و مقررات موجود تشکیل شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز