خبرگزاری کار ایران

در ۷ماه نخست سال جاری؛

۳۷ نوع محصول کشاورزی از آستارا به خارج از کشور صادر شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۵۰۶

«کیوی فروت» مهم‌ترین محصول تولیدی و صادراتی استان گیلان و شهرستان آستارا است.

مدیر جهاد کشاورزی بندر مرزی آستارا از صادرات ۳۷ نوع محصول کشاورزی تولید داخل از گمرک زمینی این شهرستان به خارج از کشور، طی ۷ ماه گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا از آستارا، ایرج شیارکار با اعلام این خبر اظهار کرد: محصولات صادر شده یکصد هزار و ۱۵۳ تن وزن دارند که ارزش آن‌ها ۹۴ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۵۰ دلار است.

وی کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، قراقستان، گرجستان، اکراین و… را مهم‌ترین مشتریان محصولات کشاورزی ایران برشمرد و ادامه داد: محصولات مذکور در قالب تنظیم و صدور ۴۴۵۹ برگ فرم بهداشت نباتی کار‌شناسان صادر شده است.

شیارکار در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه «کیوی فروت»، مهم‌ترین محصول تولیدی و صادراتی استان گیلان و شهرستان آستارا است، اضافه کرد: از این میزان صادرات، ۱۶ هزار و ۷۴۸ تن کیوی می‌باشد که به کشورهای روسیه، گرجستان و قراقستان صادر شده است.

وی اضافه کرد: این میزان کیوی صادراتی نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۲ از لحاظ وزنی ۱۵ درصد افزایش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی آستارا در پایان سخنان خود به افزایش تنوع اقلام صادراتی تا پایان سال جاری اشاره کرد و گفت: تاکنون نام اقلامی همچون آلبالو، آلوچه، آلو، انگور، بادمجان، پسته، توتون، پیاز، چغندر، چای، خرما، خربزه، ذرت، زردآلو، زرشک، سیب، سیب زمینی، سیر، سبزی، فلفل، قارچ، قیصی، کاهو، کشمش، کدو، کیوی، گوجه فرنگی، گل کلم، گیلاس، گردو، لیمو ترش، نارنگی، هندوانه، هلو و هویج در ردیف محصولات کشاورزی صادره از گمرک زمینی آستارا ثبت شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز